طاهری: ۳۳ میلیارد از اسپانسر گرفتیم اما ۱۵ میلیاردطلبکاریم/ ۸۰ درصد مطالبات کادر فنی را دادیم



  اخبارورزشی ,خبرهای   ورزشی ,پرسپولیس

سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید این باشگاه از محل سامانه هواداری تا به حال ۳۳ میلیارد تومان دریافتی داشته اما باز هم ۱۵ میلیارد تومان طلبکار است.

 علی اکبر طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط این روزهای باشگاه پرسپولیس و همین طور  اختلافات میان باشگاه و ‌اسپانسر به صحبت پرداخت. سرپرست باشگاه پرسپولیس در بخشی از این گفت‌وگو عنوان کرد: باشگاه پرسپولیس از سامانه هواداری چیزی نزدیک به ۳۳ میلیارد تومان دریافت کرده است.

 

در ادامه‌ گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا را با علی اکبر طاهری می‌خوانید:

 

* قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و طبق این قرعه‌کشی پرسپولیس باید به مصاف الاهلی امارات برود. دیدارتان با الاهلی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قرعه‌کشی به نحوی بود که دو تیم از عربستان و یک تیم از امارات در قرعه حضور داشتند و می‌توانستند حریف ما شوند. ما دوست داشتیم شرایط به گونه‌ای می‌شد که می‌توانستیم در تهران میزبانی کنیم و تماشاگر داشته باشیم اما این الزامات را ایجاد کرده‌اند و در حال‌ حاضر این شرایط به وجود آمده است.

 

در این مرحله خیلی‌ها صحبت می‌کنند و می‌گویند که بازی با الاهلی برای ما بهتر است اما من معتقدم که همه این چهار تیم قابلیت‌های خود را نشان داده‌اند تا به این مرحله صعود کنند. همه این تیم‌ها مدعی هستند. طبیعتا ما هم باید کار کنیم و نباید به این فکر کنیم که حریف در چه حدی قرار دارد. باید آن چنان مقابل این تیم قوی حاضر شویم که در بازی رفت و برگشت بتوانیم ان‌شاء‌الله این مرحله را بگذارنیم و در بازی مرحله بعد به فینال این رقابت‌ها برسیم. هدف کلی ما این است. خیلی نمی‌خواهیم به مسائل جزئی نظیر مصدومیت بازیکنان حریف بپردازیم.

 

* تیم‌تان قرار است از الاهلی در کجا میزبانی کند؟

 برای انتخاب کشور ثالث شرایط مختلفی را از نظر آب و هوایی بررسی کردیم به طور مثال زمانی که عمان را به عنوان میزبان انتخاب کردیم انتظاراتی داشتیم نظیر این که هواداران‌مان و ایرانیان مقیم آن جا به ورزشگاه بیایند که البته تعداد کمی به ورزشگاه آمدند و بیشتر اعضای کانون هواداران‌مان که از تهران رفته بودند تیم را مورد تشویق قرار داده بودند. در نهایت تصمیم گرفتیم میزبانی خودمان را در یکی از کشورهای تاجیکستان یا ترکمنستان برگزار کنیم تا شاید وضعیت آب و هوایی در آن جا بهتر باشد. البته انتخاب کشور میزبان منوط به شرایط مختلفی از جمله شرایط پروازی خواهد بود. البته به بحث کشور قطر هم فکر می‌کنیم شاید این کشور را به عنوان میزبان انتخاب کنیم. فعلا در حال‌ رایزنی هستیم و تصمیم قطعی نگرفته‌ایم.

 

* طی روزهای اخیر رسانه‌های مختلفی نسبت به عملکرد شما در باشگاه پرسپولیس انتقاد کردند، چند درصد از این انتقادها را وارد می‌دانید؟

همه رسانه‌ها برای ما عزیز هستند. شاید نگاه‌ها با هم متفاوت باشد که چنین زمینه‌هایی را برای انتقاد ایجاد می‌کند. من همیشه به بحث ارتباطات احترام می‌گذارم و معتقدم که نقش مهم در ارتباطات، ابتدا ساختارها هستند، اما آن کسی که به این ساختارها - که همان رسانه‌ها هستند - معنا می‌دهند افراد و خبرنگاران هستند و همیشه گفته‌ام که نگاه ما باید طوری باشد که دل هواداران ما شاد شود. شاید خیلی از اتفاقاتی که منعکس می‌شود وقایع خوب را می پوشاند. حیف است که شما پوشش خوب را رها کنید و به یک نقطه ضعف کوچک بپردازید. من همیشه می گویم که همه چیز ما برای هواداران است. به همین خاطر انتظار دارم که رسانه‌ها همه تمرکزشان بر روی هواداران باشند. گاهی اوقات یک اتفاق رخ می‌دهد که باید آن خبر را منتشر کرد.

 

به طور مثال روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی یک اتفاق تروریستی رخ داد که باید آن را منتشر می‌کردیم یا به طور مثال در یک زمین فوتبال بازیکنی آسیب می‌بیند، باید خبر آن را منتشر کرد اما اگر بخواهیم این مساله را پررنگ کنیم، با سبک و سیاق من جور در نمی‌آید. بارها گفته‌ام که درباره یک مساله خاص بخش مثبت آن را پوشش بدهید. هیچ زمانی من درباره شنیده‌ها و همین طور اظهارات دیگران نسبت به خودم صحبتی نکرده‌ام. متاسفانه برخی از رسانه‌ها حرمت‌ها را نگه نمی‌دارند و یکی از عزیزان ما که در فوتبال است و از اسطوره‌های فوتبال ما محسوب می‌شود و در بخش مربیگری هم فعالیت دارد، بیایند به من بگویند که فلانی چنین حرفی زده است. من هم بگویم اگر او به من گفته شما چرا ناراحتید؟ باید مراقب باشیم حرمت خودمان را نگه داریم. اگر انتظار داریم طرف مقابل حرمت ما را نگه دارد ابتدا ما باید به او احترام بگذاریم. حتی یکی از خبرنگاران روزی به من گفت‌ که فلانی پس از یک بازی این توهین‌ها را خطاب به شما مطرح کرده است و گفت‌ که هواداران می‌خواهند که شما جواب آن فرد را بدهید اما من پاسخی ندادم.

 

* البته در این میان هم انتقاداتی از سوی مربی شما مطرح شد. آقای برانکو در یک مصاحبه انتقاداتی را نسبت به دریافت نکردن پاداش ۱۰ درصدی مطرح کرد.

در مورد مبلغ قراردادها باید بگویم که بهتر است به عرف باشگاه‌ها رجوع کنید. در خیلی از باشگاه‌ها تمام ۱۰۰ درصد پول را پرداخت نمی‌کنند. خیلی اگر خوب داده باشند ۸۰ درصد آن را پرداخت می‌کنند. ما هم خدا را شکر می‌کنیم که تا به امروز ۸۰ درصد از مبالغ قراردادها را پرداخت کردیم اما درباره پاداش‌ها و موارد این چنینی که مطرح می‌شود، باید بگویم که اینها آپشن هستند و باید محاسبه شوند. شاید یک بازیکن یا یک مربی تخلفاتی را انجام داده است؛ به طور مثال سازمان لیگ از کمیته‌ انضباطی باشگاه جریمه کرده باشد.

 

این مسائل را به طور کلی مطرح می‌کنم و ربطی به آقای برانکو ندارد. حرف من این است که در مورد این آپشن‌ها باید حساب و کتاب انجام بدهیم و مسائل مختلف را بررسی کنیم و درباره نحوه پرداخت تصمیم گیری کنیم. در باشگاه پرسپولیس همه چیز بر اساس یک سیستم پیش‌ می‌رود و به ارتباط افراد با یکدیگر کاری نداریم. من اگر در باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کنم به دنبال این هستم که پرداخت‌ها به صورت سیستماتیک انجام شود و همه به یک اندازه پول بگیرند.

 

* یعنی شما می‌گویید که پول برانکو را به طور کامل پرداخت کرده‌اید؟

همه چیز بر اساس قرارداد پیش رفته است. دو سال قبل که ما آمدیم، ایشان چیزی دریافت نکرده بودند اما طی این سال‌ها به مرور پرداخت‌های مناسبی را انجام دادیم، البته نه فقط برای آقای برانکو،‌ بلکه برای همه بازیکنان به موقع پرداختی داشتیم. تمام پول‌هایی که پرداخت می‌شود به مرور و بر اساس ورودی باشگاه انجام خواهد شد.

 

* البته آقای برانکو انتقادات دیگری نظیر این که افرادی در باشگاه او را مقابل بازیکنان قرار می‌دهند هم مطرح کرده بود.

من به این مسائل کاری ندارم. وقتی فهمیدم که چنین مصاحبه‌ای از آقای برانکو منتشر شده است با خودشان تماس گرفتم و ایشان به من گفتند که من با رسانه‌ای مصاحبه‌ انجام نداده‌ام. من عین حرف برانکو را مطرح کردم و گفتم که برانکو گفته من مصاحبه نکرده‌ام. نه این که بخواهم بگویم که او مصاحبه نکرده است. شاید برانکو در نشستی به صورت خصوصی و خارج از مصاحبه حرف‌هایی زده باشد. کاری به این مسائل ندارم و فقط گفتم که برانکو به من گفته است مصاحبه نکرده‌ام. این هم نباید این قدر موضوع بزرگی شود. بهتر است به این فکر کنید که ما نتایج تیم را چگونه به دست آوردیم. آیا این نتایج با دعوا به دست آمده است؟

 

* طی روزهای گذشته اسناد زیادی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که شما تا به امروز نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان از سامانه هواداری دریافت کرده‌اید؛ یعنی چیزی حدود ۶ میلیارد تومان هم بابت فصل بعد گرفته‌اید. این موارد را تایید می‌کنید؟

هیچ کدام مورد تایید نیست. ما همین الان ۱۵ میلیارد تومان برای هزینه جاری کم داریم.

 

* یعنی ۱۵ میلیارد از ‌اسپانسر طلبکار هستید؟

بله . البته ما قراردادی با ‌اسپانسر داریم که در این قرارداد تعهداتی وجود دارد. بعضی‌ها چون عدد بزرگ است، نمی‌دانند که دقیقا موضوع چیست. قبل از این که پول به باشگاه بیاید هزینه‌هایش ایجاد شده است. یعنی محل هزینه‌های آن مشخص شده است. پول به بازیکن می‌دهیم، بابت اجاره زمین باید پرداختی داشته باشیم، پول برق، آب و دستمزد کادرفنی و همین طور هزینه‌های این چنینی را نیز باید پرداخت کنیم.

 

* یعنی شما دریافت ۴۵ میلیارد تومان را تایید می‌کنید؟

۴۵ میلیارد تومان از سامانه ۳۰۹۰ دریافت نکرده‌ایم. از طریق ‌اسپانسرمان یعنی ۳۰۹۰ حدود ۳۳ میلیارد تومان دریافتی داشته‌ایم. البته یک بخش کار ما با بانک کوثر است که قرارداد آن چیز دیگری است. یعنی هواداران در آن جا حساب باز می‌کنند و از سود پول آنها مبلغی را به باشگاه می‌دهند. یا به طور مثال با کرمان خودرو همکاری کردیم که بابت آن پولی را گرفته‌ایم یا با بیمه ایران هم همکاری داشته‌ایم.

 

*  پس دریافتی شما ۴۵ میلیارد تومان نشده است؟

نه این گونه که شما می‌گویید نیست، چون دریافتی‌های ما همه قطعی نیست اما باید بنشینیم و مورد به مورد همه آنها را حساب و کتاب کنیم.

 

* شایعه شده بود که شما قرار بوده از وزارت ورزش و جوانان مبلغی را بابت پرداخت به مانوئل ژوزه دریافت کنید و به خاطر این مساله ناراحت هستید، این موضوع را تایید می‌کنید؟

من چنین صحبتی را با وزارت ورزش و جوانان نداشتم و قرار نبود که پول بگیریم اما از هر جایی که فکر کنید به دنبال کمک هستیم چون عدد پرداختی ما به ژوزه بسیار بالا است. البته هنوز مشخص نیست که باید چه مقدار را پرداخت کنیم.

 

* مساله دیگری که مطرح می‌شود این است که شایعه شده شما زمانی که به باشگاه پرسپولیس آمدید مبلغ محکومیت باشگاه پرسپولیس به خاطر پرونده مانوئل ژوزه حدود ۴۰۰ هزار یورو بوده است اما در حال‌ حاضر نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو شده است. درباره این مساله هم صحبت می‌کنید؟

(با خنده) من فقط به این صحبت می‌خندم. به خاطر مسائل خود پرونده نمی‌توانیم خیلی از مسائل را مطرح کنیم اما روزی که رای نهایی صادر شود مسئول کمیته‌ حقوقی باشگاه را مقابل رسانه‌ها می‌نشانم تا از ریز و جزئیات این پرونده برایتان صحبت کند. اصلا این حرف‌هایی که مطرح می‌شود صحت ندارد. قبل از این که من به باشگاه پرسپولیس بیایم حکم صادر شده بود. بعد ما تقاضای تجدید نظر کردیم و پرونده را در ادامه‌ پیگیری کردیم.

 

* یعنی فکر می‌کنید برخی به خاطر تضعیف شما و باشگاه پرسپولیس مدارکی از پول‌های دریافتی‌تان از ‌اسپانسر را در اختیار رسانه‌ها قرار دادند؟

خداوند همه را به راه راست هدایت کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------