دایی: امیدوارم در صورت صعود به جام جهانی به دور دوم هم برسیم



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی, دایی

اسطوره فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد ایران با صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بتواند برای اولین بار به دور دوم راه یابد. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران امشب (دوشنبه) می‌تواند با پیروزی برابر ازبکستان تاریخ سازی کند و ضمن صعود به جام جهانی برای اولین بار صعود در دو جام جهانی پی در پی را تجربه کند.

 

علی دایی در آستانه بازی با ایران و ازبکستان به تمجید از کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران پرداخت. اسطوره فوتبال ایران که در حال‌ حاضر هدایت سایپا را بر عهده دارد ۱۴۹ بازی برای کشورش انجام داد و ۱۰۹ گل به ثمر رساند. رکوردی که تاکنون هیچ بازیکنی موفق به نزدیک شدن به آن نشده است، چرا که ۲۵ گل با نفر دوم یعنی فرانس پوشکاش مجاری فاصله دارد.

 

علی دایی درباره صعود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت‌: ما خیلی به صعود به جام جهانی نزدیک هستیم. در سال‌های اخیر آقای کارلوس کی‌روش و همکاران‌شان کارهای زیادی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام داده‌اند. من فکر می‌کنم که او توانسته است نظم و تعهد را به تیم‌ ‌ملی ‌اضافه کند  ولی یکی از مهم‌ترین چیزهایی که او انجام داده است آوردن بازیکنان جوان زیادی به تیم بوده و همین باعث شده که خیلی از بازیکنان اصلی تیم تغییر کنند.

 

دایی که خود در دو جام جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ برای ایران بازی کرد در ادامه‌ صحبت‌های خود گفت‌: من رابطه خیلی خوبی با کارلوس کی‌روش دارم و همیشه او را حمایت کرده‌ام. او در برخی از مواقع به تمرینات تیم من می‌آید. من افرادی که تلاش می‌کنند تا به تیم‌ ‌ملی مان کمک کنند را دوست دارم و کی‌روش یکی از آنها است.

 

دایی برای اولین بار در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به میدان رفت و در جریان برد تاریخی ایران برابر آمریکا سهیم بود. بعد از ناکامی در راه صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن آن هم با تیمی که دایی معتقد است شاید بهترین تیم ۱۳ سال حضورش در رده ملی بود باعث شد ملی‌پوشان ایرانی قدرتمندانه به  جام جهانی ۲۰۰۶ راه یابند، اما در آن جام نیز ایران با یک امتیاز و سه بازی از همان دوره نخست این رقابت‌ها حذف شد.

 

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل نیز بار دیگر با یک امتیاز حذف شد،  ولی این بار تمجیدهای زیادی را به خاطر نمایش خوب در جام جهانی می دید و حالا کارلوس کی‌روش امیدوار است که در دومین حضور پی در پی در ایران عملکرد بهتری داشته باشد.

 

اسطوره فوتبال ایران در ادامه‌ همچنین ‌اضافه کرد: ایران  در کنار استرالیا یکی از تیم‌ها در آسیا است، چرا که در سال‌های اخیر ما به تیم‌های آسیایی نباختیم. من امیدوارم اگر امسال به جام جهانی صعود کنیم بتوانیم برای اولین بار به دور دوم برسیم.  

 

دایی در پایان درباره بازی ایران با ازبکستان در حضور تماشاگران، گفت‌: در کنار تماشاگران بازی برای هر تیمی در ورزشگاه آزادی سخت است  ولی این حس خیلی خوبی به بازیکنان تیم‌ ‌ملی می‌دهد. من مطمئن هستم که روز دوشنبه ازبکستان را شکست می‌دهیم و به جام جهانی روسیه صعود خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------