حاج رضایی: باید با ابزارهای مدرن برای جام جهانی آماده شویم/ کی‌روش را حفظ کنیم



  اخبا رورزشی ,خبرهای ورزشی ,کارلوس کی‌روش

کارشناس فوتبال معتقد است که کارلوس کی‌روش با صعود تیم ملی به جام جهانی موفقیت خود را به اثبات رساند و می‌تواند با ماندن در فوتبال ایران نقاط ضعف آن را برطرف کند. 

امیر حاج رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار کرد: در حال حاضر در یک هیجان ناشی از شادی به سرمی‌بریم و باید ابتدا از مسابقه دیشب (دوشنبه) فاصله بگیریم تا بتوانیم با کنترل احساسات، اظهار نظر کنیم. آنچه در مقطع کنونی می‌توان عنوان کرد این است که تیم ملی بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ توسط کی‌روش تغییر نسل داد و بازیکنان بسیار جوان وارد تیم ملی شدند. کافی است نگاهی به نیمکت تیم داشته باشیم تا ببینیم که با چه سرمایه‌ای روبه‌رو هستیم.

 

وی افزود: نیمکت تیم ملی ایران به لطف کادر فنی قوی شده و ما این سرمایه را برای سال‌های آینده در اختیار خواهیم داشت. ازبکستان تیم راحتی نبود و بسیار سخت کوش ظاهر شد. آنها برای اینکه بتوانند به عنوان تیم سوم به پلی‌آف صعود کنند به برد این بازی امید داشتند، به همین خاطر کار روانی زیادی انجام داده بودند اما بدون هیچ حس ناسیونالیستی، باید اذعان کرد که ایران تیم برتر زمین بود. ما دو گل زیبا به ثمر رساندیم و یک پنالتی هم به هدر رفت. سردار آزمون هم یک فرصت ناب را از دست داد و توپ به اوت رفت، بنابراین ما استحقاق پیروزی را داشتیم و تیم برتر زمین بودیم.

 

کارشناس فوتبال با بیان این که "بعد از قطعی شدن صعود باید برای جام جهانی روسیه برنامه‌ریزی کرد،" افزود: طبیعتا کی‌روش برنامه خودش را به مسئولان ارائه خواهد کرد. در این بین نباید زحمات و حمایت‌های فدراسیون فوتبال را فراموش کنیم. فدراسیون سهم ارزنده‌ای در این موفقیت داشت. از این پس نیاز به حمایت بیشتری از سوی ارگان‌های ذیربط به خصوص وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال وجود دارد. باید با این حمایت‌ها به پیاده کردن برنامه‌های کی‌روش کمک کنند.

 

حاج رضایی با بیان این که "کی‌روش باید به هر طریق حفظ شود" خاطر نشان کرد: این را نه بخاطر اینکه بدون گل خورده به جام جهانی رفتیم می‌گویم بلکه ما حفره‌های زیادی در فوتبالمان داریم که می‌تواند با مشورت‌های کی‌روش حل شود. او می‌تواند به باشگاه‌های ما کمک فکری دهد و همچنین وجه بین المللی دارد. دیروز خبر خوبی شنیدم مبنی بر اینکه مدیریت تمام رده‌های فوتبال را به کی‌روش داده‌اند و قرار است تعامل خوبی بین تیم‌های ملی امید، جوانان و نوجوانان با کی‌روش وجود داشته باشد. امیدوارم بعد از این شادی‌ها، تصمیم گیرنده‌های تیم ملی از حداکثر توان فوتبالی استفاده کنند. معتقدم پیروزی دیروز یک پیروزی ملی به معنای واقعی کلمه بود.

 

این کارشناس فوتبال با اشاره به مشارکت مردم، مسئولان و رسانه‌ها در صعود تیم ملی به جام جهانی تصریح کرد: قصد ندارم این موفقیت را سهمیه بندی کنم اما آنچه کادر فنی انجام داد و در سوی دیگر بازیکنان زحمت کشیدند و مدت‌ها از خانواده خود دور بودند و تمرینات سنگینی را پشت سرگذاشتند، موجب رقم زدن این افتخار بزرگ شد. ما باید حق آن‌ها را درنظر بگیریم. بسیار خوشحالم که با اقتدار و با به ثبت رساندن رکوردهای متعدد به جام جهانی صعود کردیم.

 

وی تاکید کرد: باید از فردایی که قرار است برنامه ریزی کنیم، با تمام ابزارهای مدرن و پیشرفته و روابط بین المللی تیم را برای حضور در جام جهانی مسلح کنیم. بعد از آن با حفظ کی‌روش می‌توانیم به سایر تیم‌ها نیز قوت ببخشیم.

 

حاج رضایی درباره افزایش انتظارات از تیم ملی و انتظار صعود از مرحله گروهی جام جهانی عنوان کرد: به اعتقادم انتظارات باید با شرایط فوتبال کشور وفق داده شود. ما به جهت استعداد و نیروی انسانی در آسیا قدرت نخست هستیم. این را من نمی‌گویم بلکه آمار ای‌اف‌سی به آن اذعان دارند. این سرمایه‌ها باید با برنامه‌ریزی صحیح در راستای انتظارت به کار برده شود. نمی‌دانم چه کسی بزرگترین مربی دنیا است، هرکسی هست نمی‌تواند معجزه کرده و یک تیم ملی را به قله برساند.

 

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا صعود به جام جهانی سقف انتظارات فوتبال ایران است به ایسنا گفت: نباید آروزیمان این باشد که تنها به جام جهانی صعود کنیم. ما باید در مسیر رشد پایدار قرار بگیریم. همواره در همین پیروزی‌های مقطعی متوقف شده‌ایم. شما ببینید در عرصه باشگاهی در آسیا چقدر با تیم‌های دیگر فاصله داریم. این باشگاه‌ها هستند که تیم ملی را می‌سازند. آنها باید با کمک مشاوران عالی بازیکنانی را در اختیار سرمربی تیم ملی قرار دهند که بهترین باشند. فوتبال مثل حلقه و سلسله زنجیره است. جدا شدن این حلقه‌ها به فوتبال ملی لطمه می‌زند. تیم ملی باید چندین بازی تدارکاتی قبل از جام جهانی داشته باشد. خود کی‌روش بهتر از همه به این مسائل واقف است.

 

حاج رضایی با بیان این که باید یکسری محدودیت‌ها را در عرصه بین‌المللی پذیرفت خاطر نشان کرد: این محدودیت‌ها ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد و بخشی از آن به مسائل سیاسی برمی‌گردد که برای ما بازدارنده است. اگر این عوامل پیش‌روی فوتبال ملی ما نباشد ما مواد اولیه موفقیت را داریم. شخصی هم که این نیرو را هدایت می‌کند، یک مربی جهانی است. نمی‌خواهم غلظت ستایش از کی‌روش را بالا ببرم. ابتدای صحبت‌هایم عرض کردم که باید از احساسات فاصله گرفت. ما عوامل مختلفی برای رشد داریم؛ شرایط اقلیمی در کشور ما باعث می‌شود که در چهار فصل، تمرینات دلخواه یک مربی برای تیم برگزار شود. این فاکتورها در اختیار ماست و مهم این است که چطور از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------