رئیس فیفا: چین برای میزبانی جام جهانی تا سال 2030 صبر کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در سخنانی اعلام کرد که چین برای میزبانی جام جهانی فوتبال می بایست تا سال 2030 میلادی صبر کند. 

به گزارش ایرنا، «جیانی اینفانتینو» که به پکن سفر کرده است این سخنان را روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین عنوان کرد.

 

او با حمایت از قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 گفت که بر اساس قوانین فیفا نمی توان دو بار پشت سر هم میزبان جام جهانی را از یک قاره انتخاب کرد و به همین خاطر میزبانی چین به جای قطر شدنی نیست.

 

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) همچنین یادآور شد: دیدارش با رئیس جمهوری چین در شرایطی انجام می شود که برخی گمانه زنی ها حاکیست که شاید قطر نتواند جام جهانی 2022 را برگزار کرده و بخت خود را از دست بدهد و چین آماده است که این رویداد را میزبانی کند.

 

طی روزهای اخیر برخی رسانه های کشور چین با انتشار مطالبی اعلام کرده بودند به دلیل شرایط سیاسی پیش آمده برای کشور قطر و قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با دوحه، فیفا می تواند چین را به عنوان میزبان جام جهانی 2022 به جای این کشور در نظر داشته باشد.

 

رئیس فیفا در واکنش به انتشار این گونه اخبار گفت که این نهاد ورزشی تردیدی در برگزاری جام جهانی در قطر ندارد و وضعیت موجود در برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس هرگز میزبانی این کشور برای جام جهانی 2022 را تهدید نمی‌کند.

 

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فدراسیون بین المللی فوتبال در حال شروع یک عصر نوین در صنعت فوتبال در دنیا است و بر همین اساس نه فقط با چین بلکه درصدد توسعه همکاری خود با همه کشورها است.

 

او تاکید کرد که علاقمندی و دوستی بسیار زیادی برای گذشته این رشته ورزشی در دنیا وجود دارد و این بسیار ارزشمند است.

 

بر اساس گزارش روز پنجشنبه گلوبال تایمز، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین نیز در این دیدار گفت که دولتش به توسعه فوتبال اهمیت زیادی می دهد اما به این نکته نیز واقف است که به رغم همه تلاش ها، قدرت رقابتی چین در این ورزش با دیگر کشورها فاصله زیادی دارد.

 

وی خاطر نشان کرد که ساخت یک کشور بزرگ و قدرتمند ورزشی؛ بخشی مهمی از اهداف 200 ساله چین است و دولت پکن با قدرت از تحقق این هدف پشتیبانی می‎کند.

 

او با بیان اینکه فیفا در ماههای اخیر با اجرای طرح های مختلف در حال گسترش همکاریهای خود با چین است، گفت: اطمینان دارم آینده این همکاریها بسیار درخشان خواهد بود.

 

چین فقط یک بار به جام جهانی راه یافته اما رئیس جمهوری این کشور می گوید، کشورش مایل به میزبانی جام جهانی است و امیدوار است که روزی این جام را بدست آورد.

 

چین به همین منظور برنامه‌ای ۱۰ ساله را تعیین کرده است تا بین سال های 2015 تا 2025 میلادی سرمایه‌گذرای در حوزه ورزش بویژه فوتبال دو برابر شود و سهم ورزش از اقتصاد چین به ۶۰۰ میلیارد دلار برسد.

 

راهیابی به رقابت های اصلی جام جهانی، میزبانی این مسابقات و مهمتر از همه کسب مقام قهرمانی جهان سه آرزوی «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین و البته از دغدغه های فوتبالی وی می باشد.

 

به همین خاطر او از دست اندرکاران این رشته ورزشی خواسته است راهی بیابند تا آرزوی او و یک میلیارد و 400 میلیون نفر چینی تحت هر شرایطی برآورده شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------