استاد کی‌روش! شما به ما بدهکارید!



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی , کی‌روش

آقای کی‌روش برای گرفتن هیجان و استرس صعود و نوستالژیک کردن صعودمان به جام جهانی به ما بدهکارید.

 واقعا این چه وضعش است؟ صعود این قدر بی هیجان؟ چه معنی دارد دو هفته قبل از پایان رقابت های انتخابی جام جهانی ما صعود کرده باشیم؟ این هم شد فوتبال که هیچ حریفی در تمام طول بازی های انتخابی حتی یک موقعیت مسلم گل روی دروازه مان خلق نکند؟

 

این همه دعوا کردید، این همه سر و صدا به پا شد. هی ترساندیدمان که کار دشواری در پیش است که این قدر ساده صعود کنیم؟ اصلا نمی خواهم درباره همه آن دفعاتی که حسرت رفتن به جام جهانی به دلمان مان را برایتان یادآوری کنم. بیاید و همین صعود 4 سال قبل مان را دوباره بررسی کنیم.

 

فوتبال مان کلی ژنرال داشت. کلی بازیکن اسمی که سن شان بین 30 تا 33 سال بود. از علی کریمی و نکونام و آندو گرفته تا مجتبی جباری و شجاعی و همین سید جلال یا پژمان. تازه گوچی و اشکان دژاگه و چند تا متولد خارج از ایران دیگر را هم که آورده بودید و رحمتی هم که بود. یادتان هست چه صعود هیجان انگیزی داشتیم!

 

شما مدام می نالید که امکانات کم است. نیاز به اردوی بیشتر دارید. نسل تیم ملی را عوض کردید و کلی بازیکن آورده اید که خیلی های شان را مثل همین علی کریمی ، حتی وقتی در لیگ ایران بازی می کردند هم کمتر حتی ما فوتبالی تر ها دیده بودیم. این ها را ریختید دور هم که دقیقا چه اتفاقی بیفتد؟ خب حق دارند مربیان باشگاهی که معترض باشند! وقتی تیمی دارید که 5 نفرش را جلوی کره می گذارید بیرون و 5 تا جوان جدید جای شان می گذارید و باز بدون اینکه حتی یک موقعیت به حریف بدهید ، به سادگی آب خوردن شکستش می دهید، که دیگر نیاز به تمرین و اردوی بلند مدت ندارید! اصلا معلوم نیست چه به خورد بازیکنان تان در این اردوها می دهید که می آیند کره و قطر و ازبکستان را که هر بار جلوی تیم های باشگاهی مان بازی می کنند ، دمار از روزگارمان در می آورند را این قدر ساده شکست می دهید ، تازه وقتی این بچه ها برمی گردند به اردوی تیم های شان ، مشخص می شود دو سه کیلویی هم چاق شده اند. برادر این چه وضع تمرین دادن است آخر؟!

 

دیگر بردن این کره و قطر و چین و ازبکستان که کار دشواری نیست! هی لیگ تعطیل می کنید ، اردو می گذارید. فریاد می زنید ، دعوا راه می اندازید. یک بار مزاحم حال خوش ژنرال می شوید ، یک بار داد برانکوی عزیزتر از جان را در می آورید و کلا هم که روی اعصاب حاج محمد مایلی کهن هستید.

 

بابا آخر برای چی؟ که ته همه این شلوغکاری ها این قدر بی هیجان تیم به جام جهانی ببرید؟ حالا مثلا الان تیم اول گروه شدید که چی؟ رکورددار صعود بدون گل خورده به جام جهانی شدید که برویم بگوییم به چند من؟ برادر من می دانید با این صعود ساده چه لذتی را از همه ما گرفتید؟ بابا ما به خرداد پر حادثه عادت داریم. به سختی ، به تلاش ، به دعا ، به عجز و استرس. می دانید با این صعود راحت تان مانع شدید چقدر دست به دعا برداشته شود؟ 

 

نه آقای کی روش شما به ما بدهکارید که بدون حرص و استرس به جام جهانی برده ایدمان. من فکر می کردم فقط خودم این حس  را دارم اما برای اطمینان هم از عادل فردوسی پور پرسیدم و هم از مهدی تاج که رئیس فدراسیون است. حتی ان دو هم می گفتند خیلی با منطق و نظم و روی اصول صعود کردیم و این صعود به آنها هم نجسبیده بود!

 

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------