عزت اللهی؛ رمز گل نخوردن ایران در انتخابی جام جهانی



  اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی, سعید عزت اللهی

ساکرنت از سعید عزت اللهی به عنوان ستون تیم ملی ایران و رمز گل نخوردن این تیم اشاره کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از ساکرنت، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بعد از هشت بازی در دور نهایی انتخابی جام جهانی بدون گل خورده صعودش را به بیست و یکمین دوره جام جهانی قطعی کرده است. در این بین ساکرنت درباره تحلیل از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نوشت: آینده‌نگری اصل مهمی از مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود. شاخص بارز ایران تحت هدایت این مربی پرتغالی، سیستم دفاعی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است که باز هم بدون دریافت گل خورده ادامه‌ یافت. حالا پنجمین حضور در جام جهانی و برای اولین بار صعود پیاپی به بزرگترین رویداد فوتبالی جهان نشان می‌دهد که کارلوس کی‌روش در اجرایی کردن تفکرات خود موفق عمل کرده است.

 

با این حال تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران فقط به دفاع خلاصه نمی‌شود. حضور سردار آزمون و مهدی طارمی باعث شد ایران در زدن گل و فوتبال هجومی در این بازی‌ها موفق عمل کند.  

 

* عزت اللهی ستون دفاعی ایران

 

در حالی که تجربه جلال حسینی در قلب دفاع ایران نقش مهمی در سازماندهی بازی دفاعی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دارد، با این حال حضور یک نیروی جوان به نام سعید عزت اللهی در کارهای دفاعی باعث شده است تیم‌ ‌ملی ایران قدرت دفاعی خوبی داشته باشد. عزت اللهی مدتی ذخیره جواد نکونام در تیم‌ ‌ملی ایران بود و حالا به نظر می‌رسد توانسته جای خالی این بازیکن را به خوبی پر کند. او نشان داد که توانسته به طور بسیار موثر در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران عمل کند و به خوبی فضای خط دفاع و حمله ایران را با حضور پر رنگ خود پر کند. او در بازی آخر برابر ازبکستان در کنار علی کریمی به بازی گرفته شد.

 

* آزمون جا پای دایی

 

هر مهاجم مرکزی که پیراهن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را بر تن کند، با یک چالش بزرگ مواجه می‌شود و آن هم مقایسه با علی دایی، اسطوره تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است ، اما سردار آزمون در حال‌ حاضر توانسته با گل‌های خود در بازی‌های مهم اثبات کند که می‌تواند به این مقایسه ادامه‌ دهد. او برابر کره جنوبی تنها گل ایران را به ثمر رساند و اکنون با گل خود برابر ازبکستان زمینه ساز صعود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018 روسیه شد. به نظر می‌رسد او توانسته همکاری خوبی با مهدی طارمی داشته باشد و حالا همه را به نام "زوج دایی و عزیزی" می اندازد.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------