تاج: عقل حکم می‌کند بعد از جام جهانی هم از کی‌روش استفاده کنیم/ امسال بهترین هستیم، اگر AFC واقعیت‌ها را ببیند



  اخبارورزشی ,خبرهای   ورزشی ,تاج

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: عقل حکم می‌کند بعد از جام جهانی 2017 هم از کی‌روش استفاده کنیم 

به گزارش  فارس، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در خصوص موارد روز فوتبال ایران از جمله تمدید قرارداد با کی‌روش، آخرین وضعیت نفت تهران، انتقال پاداش فیفا به فدراسیون ایران و همچنین تداوم مناقشه میزبانی ایران و عربستان در گفت و گویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به سوالات وی به شرح زیر پاسخ داد؛

 

 از حضور در مراسم انتخاب سفیر معنوی فوتبال ابتدا صحبت کنید؟

ما همیشه سفرای صلح را معرفی می‌کنیم اما این بار سفیر سلامت معنوی را در حوزه فوتبال معرفی کردیم و بنده به شخصه خوشحالم که این اتفاق افتاده چون نشان می‌دهد در بحث فرهنگ و معنویت در فوتبال نیز دقت شده است. بر همین اساس فدراسیون فوتبال محمد انصاری را به عنوان سفیر معنوی انتخاب کرد هرچند که اتفاق امروز بیشتر در زمینه پزشکی برگزار شد اما از رفتن به سمت مباحث فرهنگی در فوتبال کشور استقبال به عمل آورده چون فدراسیون علاوه بر فوتبال، مسئولیت های اجتماعی هم دارد که باید این مسئولیت ها را به خوبی انجام دهد. در همین راستا دو شب پیش نیز جامعه ورزش و فوتبال کشور در شیرخوارگاه آمنه حضور داشتند و معتقدم این حرکت های ارزشمند باید به صورت متداوم ادامه داشته باشد.

 

 این حرکات فرهنگی را به لیگ برتر هم تسری می‌دهید؟

همین طور است. با آغاز لیگ برتر هر هفته را بنابر مناسبتی که در آن وجود دارد گرامی می‌داریم که این موضوع از ماموریت های اجتماعی ماست. مباحثی مانند اهدای خون، درختکاری و کمک به ایتام و ... که از مسئولیت های اجتماعی ما محسوب می‌شود و امروز هم به این دلیل در این مراسم حضور پیدا کردیم.

 

در خصوص بلاتکلیفی تیم نفت صحبت کنید. این تیم همچنان با بحران مواجه است.

نامه ای را برای سازمان لیگ نوشته و از دوستان خواستم به سرعت تکلیف تیم فوتبال نفت تهران را طی هفته آینده مشخص کنند. تیم نفت مثل بقیه تیم ها پراز گرفتاری است. خیلی از تیم ها هنوز به مردم و بازیکنان طلبکار هستند که باید این طلب ها را بدهند. امسال نیز برای باشگاه ها سال پردرآمدی می شود چون داریم با تلویزیون به نتایج خوبی می‌رسیم.

 

عدد و رقمهایی که بین ما رد و بدل می شود خوب است و میتواند برخی از مشکلات باشگاه‌ها را حل کند. من از باشگاه‌ها درخواست کرده‌ام اگر منابعی هست اول باید بدهکاری های بازیکنان سابق خود را تسویه کنند چون هنوز بازیکنانی مثل علی کریمی و وحید هاشمیان که سالهاست از فوتبال خداحافظی کرده‌اند از باشگاه‌ها طلبکار هستند و این موارد باید تسویه شود. یا نفت از لیگ خارج می شود که در این صورت آخرین تیمی که می‌تواند به لیگ برتر بیاید، جایگزین نفت شده اما ما اجازه خرید و فروش این تیم تهرانی را به استان دیگری نمی‌دهیم. اگر توانستند در همین تهران و با تشریفاتی که سازمان لیگ دارد باید کار را در تهران ادامه دهند در غیر این صورت باید جای خود را به تیم دیگری داده و همه بدهکاری هایش نیز باید تسویه شود. البته جلسه دیگری چهارشنبه گذشته در حراست وزارت ورزش برگزار شد که اگر در خصوص خروجی آن مسئولان امنیتی صلاح دانستند صحبت خواهند کرد.

 

 به تیم ملی برسیم. کی روش در نشست خبری بعد از دیدار با ازبکستان اعلام کرد دیدار ایران و روسیه در مهرماه سال جاری قطعی شده است. درباره جزییات این دیدار صحبت می‌کنید؟

این بازی قطعی است ولی جزییات برگزاری این دیدار و مکان آن به زودی اعلام خواهد شد‌.

 

 گویا بحث رفتن کی‌روش بعد از جام جهانی روسیه از تیم ملی و پیوستن او به تیم ملی فوتبال استرالیا قطعی است.

این موضوع را تایید نمی‌کنم.

 

بهتر نیست تا جام ملت های ۲۰۱۹ قرارداد فدراسیون فوتبال با کی‌روش تمدید شود؟

قرارداد این سرمربی با فدراسیون فوتبال ایران تا پایان جام جهانی روسیه هست اما کی‌روش مربی موفقی به شمار می‌رود و عقل هم حکم می‌کند فدراسیون فوتبال از از او استفاده کند.

 

 گفته می‌شود آدیداس با فدراسیون فوتبال به مشکل خورده است.

این موضوع را هم تایید نمی‌کنم.

 

 فدراسیون ایران چه تدابیری دارد که این بار حق ایران در مراسم بهترین های سال آسیا خوره نشود؟

پارسال هم در همه رده ها وضعمان خوب بود و من نمی‌دانم AFC این بار قرار است چطور گزینش کند. ما همان پارسال هم نگرانی خودمان را در حد اعلا اعلام کردیم! همین که مراسم را نرفتیم به نوعی نگرانی و اعتراض خود را نشان دادیم ولی به هرجهت امسال اگر afc واقعیت ها را ببیند ما جزو بهترینها هستیم.

 

 مناقشه میزبانی ایران و عربستان به کجا خواهد رسید؟ گویا پرسپولیسی ها برای میزبانی از الاهلی در آسیای میانه به توفیقی دست پیدا نکردند.

این مناقشه جدی است. پرسپولیس می‌توانست به تاجیکستان برود که طاهری خودش به این کشور رفت و گفت زمین های چمن این کشور مصنوعی هستند و نمی‌توانیم در آن بازی کنیم. وی در این خصوص یک گزارش کامل به فدراسیون فوتبال ارائه کرد. پرسپولیس همه تلاش خود را کرد که به عمان نرود هرچند که عمان هم کشور خوبی بود اما به دنبال آن بود که به کشور دیگری برود که نشد. البته دو جا را هم ما پیشنهاد دادیم که بعد از بررسی‌‌ها به ما اعلام کردند این دو جا شرایط مناسب را ندارد و مجبور شدند تا دوباره به عمان برود. در هر صورت معتقدم که عمان در بین کشورهای عربی بهترین است.

 

 پاداش صعود ملی‌پوشان به جام جهانی روسیه چه زمانی پرداخت می‌شود؟

از جمع پولهایی که جهانگیری اعلام کرد که به فدراسیون فوتبال کمک می‌کنند و البته پولی که خود وزارت ورزش باید به فدراسیون فوتبال میداد ۵ و نیم میلیارد از ۱۵ میلیاردی که پارسال اعلام کرده بودند پرداخت شده است. در این خصوص با رییس جمهور و وزیر محترم صحبت کردم، همه قول خیلی جدی داده‌اند برای تیم ملی. در این خصوص اسامی را نیز از ما خواسته‌اند و من منتظرم به سرعت اعلام شود که وقتی رقم آن را گفتند ما هم به شما اعلام خواهیم کرد.

 

 پاداش فیفا این بار چطور به دست فدراسیون فوتبال می‌رسد؟

پول مان از AFC به صورت رینگت دریافت می شود. هر هفته نزدیک به ده هزار رینگت از طریق سفارت تحویل می‌گیریم. در هر صورت بخش کمی از این پول باقی مانده است.

 

پاداش فیفا چطور؟

در این خصوص هم می‌توانم اعلام کنم که تا هفته آینده باقی مانده آن را خواهیم گرفت. البته بسیاری از آن را گرفته و خرج هم کرده‌ایم. پاداش فیفا در حال حاضر برای انتقال مشکلی ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------