پذیرش 46 هزار نفر در آزمون مدارس تیزهوشان



تیزهوشان,آزمون مدارس تیز هوشان

پذیرش 46 هزار نفر در آزمون مدارس تیزهوشان

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از پذیرفته شدن 46 هزار نفر در آزمون مدارس تیزهوشان خبر داد.

مهری سویزی درگردهمایی اعضای شورای معاونان و مدیران کل ادارات آموزش وپرورش سراسر کشور در محل اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران 82 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند، گفت: با صدور 128 مجوز جدید برای تاسیس مدارس تیزهوشان میانگین تراکم دانش آموزی به 2/27 درصد می‌رسد.

 

وی افزود: از مجموع 700 هزار دانش آموز شرکت کننده در آزمون ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی کمتر از هفت درصد در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند.

وی استانهای بوشهر، زنجان وکردستان را به ترتیب دارای بالاترین درصد پذیرش دانش آموز جدید در آزمون امسال مدارس تیزهوشان عنوان وخاطر نشان کرد: در اول مهرماه 92، 662 مدرسه تیزهوشان با 150 هزار دانش آموز فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

وی تاکید کرد: از اول مهرماه سال جاری 206 شهر ومنطقه کشور دارای مدرسه سمپاد خواهند بود.

 

وی با اشاره به فعالیت 5711 کلاس در مهرماه 92 که نسبت به سال پایه 1388، 120 درصد رشد را نشان می‌دهد، تصریح کرد: مدارس استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، زنجان، گیلان و البرز 100 درصد هوشمند سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع 530 مدرسه سمپاد، 400 مدرسه،هوشمند سازی شده است،‌ خاطر نشان کرد: در کل کشور 70 درصد کلاسها و 80 درصد مدارس سمپاد هوشمند سازی شده است.

 

سویزی با تاکید بر اینکه تعداد مدارس تیزهوشان تهران از 31 مدرسه به 42 مدرسه افزایش یافته است، گفت: در آزمون امسال مدارس تیزهوشان در شهر تهران کمتر از شش درصد شرکت کنندگان در آزمون پذیرفته خواهند شد./ایسنا

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------