جزئیات آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات دانشجویی



نقل و انتقالات دانشجویی,اخبار کنکور و دانشگاه

جزئیات آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات دانشجویی

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای مهمانی و نقل و انتقالات ظرفیت خاصی دارند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید بر اساس آن درخواست‌ها را بررسی کنند، همچنین مطالبه ما نیز از دانشگاه‌ها این است که ظرفیت‌ها تکمیل شود.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم از بازنگری آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویی خبر داد.

محمدحسن یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این آیین‌نامه اخیرا در معاونت امور دانشجویی وزارت علوم نهایی شده است، اظهارکرد: آیین‌نامه جدید که در سال 91 با کسب نظرات کارشناسی مدیران آموزشی دانشگاه‌های کشور مورد بازنگری قرار گرفت، در حال حاضر منتظر تایید وزیر علوم است که پس از آن ابلاغ خواهد شد.

وی درباره زمان ابلاغ این آیین‌نامه و تاثیرگذاری آیین‌نامه جدید در بررسی نقل و انتقالات دانشجویان برای سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: تمامی تلاش ما این است که بتوانیم در آینده‌ای نزدیک آیین‌نامه را ابلاغ کنیم تا ملاک اظهارنظر دانشگاه‌ها در مورد تقاضاهای فعلی ثبت شده در سامانه نقل و انتقالات قرار بگیرد.

یوسفی همچنین درباره جزئیات این آیین‌نامه، گفت: در آیین‌نامه جدید شرایطی که برای مهمانی و نقل و انتقالات تعریف شده بود، تبدیل به اولویت شده‌اند و هشت اولویت برای نقل و انتقال یا مهمانی دانشجویان در نظر گرفته شده است، به طوری که دانشگاه می‌تواند حتی در صورت نداشتن شرایط با انتقال یا مهمانی دانشجو بر اساس اقتضائات خود موافقت کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای مهمانی و نقل و انتقالات ظرفیت خاصی دارند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید بر اساس آن درخواست‌ها را بررسی کنند، همچنین مطالبه ما نیز از دانشگاه‌ها این است که ظرفیت‌ها تکمیل شود.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم درباره تخلفات احتمالی دانشگاه‌ها در موافقت با درخواست دانشجویان، اظهارکرد: اگر مشخص شد که دانشجویی تمامی شرایط یا اولویت‌ها را داشته است و دانشگاه نیز ظرفیت لازم را داشته، اما با درخواست دانشجو مخالفت کرده است، وزارت علوم حتما ورود کرده و مشکل دانشجو را پیگیری می‌کند.

وی افزود: همچنین از سوی دیگر اگر مشخص شود، دانشجویی شرایط را داشته، اما دانشگاه ظرفیت برای نقل و انتقال نداشته باشد، بررسی می‌کنیم که آیا ظرفیت دانشگاه با افرادی که اولویت‌ها را داشته‌اند پر شده است یا خیر. یعنی اگر کسی شرایط را نداشته و دانشگاه با انتقال آن موافقت کرده و به همین دلیل یک دانشجوی حائز شرایط در دانشگاه پذیرفته نشده باشد حتما به این مسئله ورود و پیگیری خواهیم کرد.

یوسفی ادامه داد: تمامی متقاضیانی که در سامانه نقل و انتقالات ثبت‌نام کنند و با مخالفت دانشگاه‌ها مواجه شوند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر خود را از طریق همین سامانه ثبت کنند که در این صورت این درخواست مجددا برای دانشگاه‌ها ارسال شده و دانشگاه‌ها موظفند در فاصله زمانی 45 روز درخواست وی را بررسی مجدد کنند.

وی با بیان اینکه اگر پس از این مرحله دانشجو پاسخ منفی بگیرد و در عین حال واجد شرایط نیز باشد، می‌تواند به اداره کل دانشجویان داخل مراجعه کرده و درخواست خود را پیگیری کند، گفت: انشالله در آینده نزدیک در صدد هستیم تمامی مراجعات حضوری را از طریق سامانه و به صورت غیر حضوری پاسخگو باشیم./ایسنا

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------