آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

جزئیات نحوه برگزاری آزمون دکتری ۹۸ اعلام شد



اخبار,اخبار آزمون,حسین توکلی

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اطلاعیه سازمان سنجش درباره جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره‌های دکتری سال ۹۸ منتشر شد.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس گفت: اطلاعیه سازمان سنجش درباره جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره‌های دکتری سال ۱۳۹۸ به منظور اطلاع تمام داوطلبان متقاضی ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

 

وی افزود: پذیرش دانشجو در سال ۹۸ بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفندماه ۹۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به شرحی که در اطلاعیه‌ اعلام می‌شود انجام خواهد شد بنابراین داوطلبان موسسات دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد باید در آزمون ورودی دوره‌های دکتری سال ۹۸ ثبت‌نام و شرکت کنند.

 

توکلی گفت: پذیرش براساس قانون سنجش و پذیرش و مطابق اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش این آزمون که در زمان ثبت‌نام از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود، صورت می‌گیرد. بر اساس این قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته برحسب هریک از شیوه‌های آموزشی-پژوهشی یا پژوهش‌محور به شرح مندرج در اطلاعیه است.

 

در این اطلاعیه آمده است:

بر اساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

 

1- دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1-1-  آزمون متمرکز (50 درصد)

 

2-1- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

 

3-1- مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

 

2 - دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

2-1- آزمون متمرکز (30 درصد)

 

2-2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

 

2-3- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

 

2-4- تهیه طرحواره (20 درصد)

 

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

 

3- بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D)  سال 1398 به شرح زیر خواهد بود:

3-1- آزمون زبان با ضریب (1)

 

3-2- آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (1)

 

3-3- آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (4)

 

سنجش و پذیرش برای تمام دوره‌ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، بورس اعزام به خارج، مؤسسات غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس قانون فوق صورت خواهد گرفت. 

 

4- سایر شرایط و ضوابط

4-1- تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در این آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت نمایند.

 

4-2- دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین نامه شماره 2/77633 مورخ 28 مرداد 92 که توسط معاون آموزشی وزارت متبوع ابلاغ شده، باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

 

4-3- مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال 1398) فارغ التحصیل شوند. 

 

4-4- پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال 1397 چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال 1398 را نداشته و یک سال محروم از آزمون هستند.

 

4-5- پذیرفته‌شدگان دوره بورس اعزام به خارج در سال 1397 در صورتی که روند پذیرش آنها تا زمان ثبت نام آزمون در سازمان امور دانشجویان تکمیل نشده و در دوره‌های روزانه دانشگاهها وموسسات آموزش عالی سال 97پذیرفته نشده باشند، اجازه شرکت در آزمون دکتری سال 1398 را دارند.

 

4-6- سایر شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1398 درج خواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------