وام شهريه103ميليارد توماني سرانجام واريز شد



 

 

 

 

وام شهریه دانشگاه

 

 

 

رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم از واريز اعتبار وام شهريه 103 ميليارد توماني به صندوق رفاه خبر داد و گفت: اولويت توزيع وام شهريه با دانشگاه‌هايي است كه آمار دانشجويان آنها صحيح و دقيق باشد.

كيوان مراديان در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهاركرد: وام شهريه به دانشگاه‌هايي كه آمار آنها صحيح بوده، واريز شده است و تنها وام به موسساتي واريز نشده است كه آمار آنها صحيح نمي‌باشد.

مراديان پيش از اين در خبري به ايسنا؛ با بيان اينكه از وام شهريه 250 ميليارد توماني مصوب شده از سوي مجلس شوراي اسلامي بيش از 140 ميليارد تومان كاهش يافته است، گفت: براين اساس مجلس شوراي اسلامي 100 ميليارد تومان به اعتبار 150 ميليارد توماني وام شهريه در لايحه دولت اضافه كرده بود، كه در اين راستا منابع اين يكصد ميليارد تومان اضافي هنوز تامين نشده است و معاونت راهبردي رياست جمهوري قول داده است كه در صورت تامين منابع اين ميزان تحقق يابد، بر اين اساس صندوق رفاه دانشجويان بر روي وام 150 ميليارد توماني حساب باز كرده بود كه متاسفانه 28 درصد نيز از همين ميزان كاهش يافته است.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر 103 ميليارد تومان براي وام شهريه به وزارت علوم واريز شده است كه در واقع بيش از 40 ميليارد از وام شهريه 150 ميليارد توماني كه صندوق بر روي آن حساب باز كرده بود نيز كاهش يافته است.

وي در خصوص دلايل كاهش 28 درصدي از وام شهريه 150 ميليارد توماني نيز تصريح كرد: متاسفانه صندوق در رديف‌هاي متفرقه تعريف شده است كه در اين زمينه نظر مجلس شوراي اسلامي اين است كه اين بحث بايد جزو تخصيص‌هاي صد درصد و از موارد متفرقه مستثني باشد كه ما نيز پيگير اين موضوع هستيم.

به گزارش ايسنا، در حالي كه صندوق رفاه از شروع توزيع وام شهريه به دانشگاه‌ها خبر داده است؛ اما براساس پيگيري‌هاي به عمل آمده هنوز به دانشگاه‌هاي تهران، تربيت‌مدرس، الزهرا، شهيد چمران اهواز، تربيت معلم و ...... وام شهريه واريز نشده است..../تحلیل:ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------