2 روش برای پذیرش کنکوریها در دانشگاه/ قبولی در 10 هزار کد رشته از طریق سابقه تحصیلی



اعلام جزئیات انتخاب رشته,مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری,پذیرش کنکوریها در دانشگاها

جزئیات انتخاب رشته اعلام شد

2 روش برای پذیرش کنکوریها در دانشگاه/ قبولی در 10 هزار کد رشته از طریق سابقه تحصیلی

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به نحوه انتخاب رشته داوطلبان برای آزمون سراسری سال 92 گفت: پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی 93-92 بر اساس تصمیم کارگروه ماده 4 به دو شیوه انجام می گیرد.

دکتر حسین توکلی: براساس شیوه اول دانشجو بر اساس کارنامه نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 92 پذیرش می‌شود که در این شیوه پذیرش بر اساس نمره کل حاصل از 75 درصد از نمره آزمون و 25 درصد سوابق تحصیلی دیپلم با تاثیر مثبت و اولویت کد رشته‌ محل‌های انتخابی انجام می‌شود. کد رشته‌ محل‌های تحصیلی و شرایط و ضوابط مربوط به این شیوه پذیرش در بخش اول دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه‌های آزمایشی مربوطه درج شده است.

امکان انتخاب رشته حداکثر 150 کد رشته محل 

وی درباره شیوه دوم پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری سال 92 گفت: برای حدود 10 هزار کد رشته محل از کد رشته‌ محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی پذیرش دانشجو منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم متقاضیان و اولویت کد رشته‌ محل‌های انتخابی و دیگر ضوابط انجام می‌شود که کد رشته محل‌ها و شرایط و ضوابط این نوع پذیرش در بخش دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته آمده است.

 

توکلی یادآور شد: با تشریح نحوه انتخاب رشته از طریق شیوه اول پذیرش، گفت: کلیه داوطلبانی که بر اساس کارنامه نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 92 مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند ضمن مطالعه بخش اول و دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته حداکثر 150 کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما انتخاب و بر حسب تقدم علاقه با اطمینان از صحت آن انتخاب کنند و سپس در مهلت مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کد رشته‌ محل‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

امکان انتخاب 100 کدرشته محل بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم

وی با اشاره به امکان ثبت نام و انتخاب رشته همه کسانی که علاقمند به انتخاب رشته هستند، گفت: کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 ثبت نام کرده‌اند، اعم از کسانی که در جلسه آزمون حاضر و یا غایب بوده و یا بر اساس کارنامه نتایج اولیه مجاز شناخته نشده اند و همچنین کسانی که در آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند بر اساس شرایط و ضوابط مربوط به کد رشته محل‌های تحصیلی که پذیرش آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی است حداکثر تا 100 کدرشته را انتخاب و به ترتیب اولویت و علاقه در فرم انتخاب رشته درج کنند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به امکان انتخاب کد رشته محل های بخش دوم از سوی کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، افزود: این افراد نیز می توانند علاوه بر انتخاب کد رشته محل‌های بخش اول دفترچه راهنما نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های بخش دوم نیز اقدام کنند که مجموع این کدرشته‌های انتخابی باید حداکثر 150 مورد باشد.

 

مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری از 17 تا 22 مرداد

وی زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 92 را 12 مرداد اعلام کرد و گفت: این نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در روز شنبه 12 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و پس از آن در روز 15 مردادماه سه دفترچه برای داوطلبان علوم ریاضی و فنی و هنر و زبان‌های خارجی، علوم تجربی و هنر و زبان‌های خارجی و علوم انسانی و هنر و زبان‌های خارجی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

 

توکلی اظهار داشت: انتخاب رشته برای هر دو شیوه پذیرش از روز پنجشنبه 17 مرداد آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه 22 مرداد ماه ادامه دارد و داوطلبان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

 

انتشار دفترچه و نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد از سوی این دانشگاه 

وی درباره انتخاب رشته و اعلام نتایج کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای هر دو شیوه پذیرش بر اساس کارنامه آزمون سراسری و پذیرش در کد رشته های تحصیلی منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی اقدام می کند اما دانشگاه آزاد به طور جداگانه از سازمان سنجش اقدام می‌کند، پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان علاقه‌مند به این کد رشته محل‌ها باید برای انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند که اطلاعات لازم درخصوص انتخاب رشته و اعلام نتایج از طریق همین سایت ارائه خواهد شد. 

 

انتشار نتایج نهایی آزمون سراسری سال 92 در 21 شهریور 

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال 92 شامل پذیرفته شدگان بر اساس کارنامه نتیجه اولیه آزمون و همچنین سوابق تحصیلی در روز پنجشنبه 21 شهریور از طریق سازمان منتشر می‌شود./مهر

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------