جزییات 3 شیوه راهنمایی برای انتخاب رشته کنکور 92



نرم افزار راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز,راهنمایی برای انتخاب رشته کنکور 92
جزییات 3 شیوه راهنمایی برای انتخاب رشته کنکور 92

مشاور عالی سازمان سنجش از ارائه تسهیلاتی به داوطلبان مجاز انتخاب به انتخاب رشته آزمون سراسری سال 92 خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو باایسنا، با اشاره به نرم افزار راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز، گفت: این نرم‌افزار به داوطلبان این امکان را می‌دهد که با توجه به وضعیت علمی و نمره‌ای که در آزمون سراسری 92 کسب کرده‌اند، خود را با داوطلب مشابه در آزمون سراسری سال 91 مقایسه و امکان قبولی را مشاهده کنند.

وی افزود: همچنین ویژه‌نامه انتخاب رشته سال 1392 با سبک سابق و سیاق جدید و با تمرکز بر نیازهای داوطلبان، والدین و مشاوران مدارس تهیه خواهد شد که حاوی اطلاعات مفیدی در مورد فرایند انتخاب رشته است.

توکلی همچنین از تهیه ویرایش پنجم کتاب انتخاب رشته، انتخاب آینده خبر داد و اظهارکرد: ویرایش جدید این کتاب براساس آیین‌نامه‌ها و تصمیم‌های جدید پذیرش دانشجو بازنگری شده و به صورت مفصل به بحث انتخاب رشته پرداخته است که اطلاعات بیشتر از طریق سایت سازمان سنجش و هفته‌نامه پیک سنجش به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

وی با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون سراسری 92 از 17 مرداد ماه، تصریح کرد: کلیه داوطلبانی که براساس نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند برای انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، بین‌المللی و مجازی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه فرهنگیان، با دریافت دفترچه راهنمای مذکور و اطلاعیه‌های منتشره این سازمان و امکانات فراهم شده، از روز پنجشنبه 17 مرداد تا سه‌شنبه، 22 مرداد 92 با رعایت کلیه ضوابط و شرایط اعلام شده به ترتیب اولویت علاقه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به داوطلبان علاقه‌مند به کدرشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد باید پس از دریافت کارنامه نتیجه اولیه آزمون خود از سایت سازمان، برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

به گفته توکلی فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز آزمون سراسری سال 1392 در روز پنجشنبه 21 شهریورماه 1392 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------