نماینده مجلس:آموزش و پرورش آماده حذف کنکور نیست



مخالفان حذف کنکور,علت مخالفان حذف کنکور,علت حذف کنکور,موافقان حذف کنکور

نماینده مجلس:آموزش و پرورش آماده حذف کنکور نیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور را به تصویب رساندند .

 در صورت تصویب نهایی آن، کنکور ظرف 5 سال حذف شده و سابقه تحصیلی مبنای گزینش دانشجویان در دانشگاهها قرار گیرد.اما این طرح مخالفانی هم داشت.علیرضا خسروی نماینده سمنان از مخالفان این طرح بود.درباره علتهای مخالفتش گفت وگویی را انجام داده ایم که می خوانید:


چرا شما مخالف حذف کنکور تا 5 سال آینده هستید؟
من حدود 14 بند را برای مخالفتم اعلام کردم.متاسفانه آموزش و پرورش زیرساخت لازم برای حذف کنکور و تهیه سوابق کنکور را ندارد.همچنین ما قصد داریم که استرس کنکور را برداریم اما این شیوه استرس را به سه سال آخر دبیرستان منتقل می کند.الان حدود 400 میلیارد تومان رانت کلاسهای کنکور است که این در آموزش و پرورش سه برابر می شود چون سوالها استاندارد نیست.همچنین کسی که رشته ریاضی خوانده و قصد تغییر رشته برای کنکور را دارد با این شیوه امکان آن وجود ندارد. با اجرای این طرح چگونه می توان دیپلم های سال‌های گذشته را مورد سنجش قرار داد .


اما شیوه فعلی کنکور هم مشکلات فراوانی دارد و بسیاری از کارشناسان مخالف نحوه برگزاری آن هستند؟
در شیوه فعلی دانش آموزانی که پول داشتند از طریق امکانات خانواده کلاس کنکور می رفتند و می توانستند به دانشگاه راه یابند، اما برای دانش آموزان محروم این امکانات فراهم نبود. در شیوه فعلی نیز دانش آموزانی که پول دارند می توانند در مدارس خوب تحصیل کنند و نمره سنجش خود را بالا ببرند.بنابراین تفواتی از نظر محتوا ندارد.

شما اعلام می کنید که آموزش و پرورش زیرساخت لازم برای تهیه سنوات را ندارد اما آموزش و پرورش بارها اعلام کرده که این شرایط را دارد اما سازمان سنجش کوتاهی می کند؟
موافقان طرح می گویند کسانیکه سوابق تحصیلی ندراند می توانند با سازوکار دیگری سوابق تحصیلی خود را جایگزین کنند، علاوه بر این برای پایش دقیق سوابق تحصیلی امتحانات به صورت نهایی و هماهنگ برگزار می شود.اما آموزش و پرورش ما توان امکان برگزاری آزمون استاندارد را ندارد و این مشکل ساز می شود.

راهکار شما برای حل مشکل کنکور چیست؟
الان تقاضا برای بسیاری از رشته ها و دانشگاهها بالاست و برای برخی هم متقاضی وجود ندارد پس بهتر است که برای این دانشگاه و رشته ها کنکور برگزار شود.ما باید مانند کشورهای دیگر ورودی به دانشگاه را راحت کنیم و برعکس خروجی مشکل باشد.الان متاسفانه در دانشگاهها آموزش عملی به فارغ التحصیلان داده نمی شود و آنها نمی توانند وارد بازار کار شوند.

به نظر من باید این مشکلات را حل کنیم.الان رتبه دانشگاههای شریف و تهران به خاطر اعضای هیات علمی و مقاله ها بالاست اما به نظر من باید براساس جذب فارغ التحصیلان در بازار کار رتبه بندی کنیم./خبرآنلاین

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------