سوءاستفاده دلالان از کنکوری‌ها/ قیمت دفترچه کنکور 10برابر شد!



قیمت دفترچه کنکور,افزایش  قیمت دفترچه کنکور,نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته

سوءاستفاده دلالان از کنکوری‌ها/ قیمت دفترچه کنکور 10برابر شد!

عدم اعتماد به سیستم‌های خانگی، ناآشنا بودن به روند تکمیل فرم انتخاب رشته و یا استرس و عدم وجود اعتماد به نفس قبول شدگان کنکور موجب افزایش حجم مراجعات به کافی‌نت‌ها در شهرها شده است.

بی‌اطلاعی و استرس خانواده‌ها در زمان تعیین شده برای انتخاب رشته، باعث سوءاستفاده سودجودیان در زمان انتخاب رشته‌های کنکور شده است.
به گزارش فارس، از روز پنج‌شنبه هفته گذشته که زمان تعیین شده برای ثبت رشته‌های انتخاب شده کنکور آغاز شده است، سودجویان از هر طریقی برای سر کیسه کردن دانش‌آموزان و والدین آنها اقدام کرده‌اند.

اگر چه تمام مراحل و فرآیند انتخاب رشته کنکور چند سالی است که به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد اما هنوز هستند برخی خانواده‌ها که به رایانه‌های خانگی اعتماد نمی‌کنند و یا اینکه هنوز تمایل دارند که دفترچه نه به صورت الکترونیکی بلکه به صورت فیزیکی در اختیار داشته باشند.

عدم اعتماد به سیستم‌های خانگی، ناآشنا بودن به روند تکمیل فرم انتخاب رشته و یا استرس و عدم وجود اعتماد به نفس قبول شدگان کنکور موجب افزایش حجم مراجعات به کافی‌نت‌ها در شهرها شده است.
این امر موجب گرم‌ شدن بازار این صنف شده و این امر موجب می‌شود که قیمت‌ها نیز طبق معمول وقتی تقاضا باشد افزایش پیدا کند.

این روزها کافی‌نت‌ها برای انتخاب رشته و وارد کردن فرم به سامانه از 10هزار تومان تا 50هزار تومان دریافت می‌کنند و تقریبا بدون اینکه دخل و تصرفی در انتخاب رشته داشته باشند تنها به عنوان کاربر و وارد کننده اطلاعات این هزینه‌ها را دریافت می‌کنند.

قیمت دفترچه انتخاب رشته 10 برابر شد
از سوی دیگر از صبح امروز همزمان با آغاز زمان رسمی آغاز فروش دفترچه‌ها، متقاضیان از حضور دلالان فروش دفترچه‌های کنکور در ادارات پست خبر می‌دهند.

به گفته این متقاضیان این افراد دفترچه‌های اصل و یا کپی گرفته شده کنکور که به قیمت تقریبا یک‌هزار تومان است را به قیمت 10 هزار تومان در اطراف اداره پست محل توزیع اصلی دفترچه به فروش می‌رسانند.
این سودجویی در میان هزاران هزینه دیگری که والدین برای جوانان پشت کنکوری کرده‌اند نیز قرار می‌گیرد.

تعداد دفترچه‌های ارسال شده محدود است
رئیس اداره پست شهرستان آمل در توضیح حضور این دلالان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کلیه مراحل تهیه انتخاب رشته و تهیه دفترچه از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد و به همین دلیل این سازمان تعداد محدودی دفترچه در اختیار ادارات پست قرار داده است.

علی دباغیان با بیان اینکه قیمت تمام شده و فروش این دفترچه‌ها یک‌هزار و 60 تومان است، یادآور شد: عده‌ای از افراد از این موقعیت کنکوری‌ها سوءاستفاده کرده و در اطراف اداره پست نسبت به فروش چند برابر آن اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: از زمانی که نسبت به این موضوع مطلع شدیم از طریق حراست اداره نسبت به جمع‌آوری و تذکر به این خاطیان اقدام کرده و تذکر دادیم که در صورت مشاهده به نیروی انتظامی معرفی می‌شوند.

تعیین مکان انتخاب رشته برای کنکوری‌ها در اداره پست
این مسئول بیان داشت: اداره پست آمل برای تسهیل انتخاب رشته کنکوری‌ها مکان ثبت ‌نام اینترنتی نیز برای متقاضیان تدارک دیده است که با قیمت یک‌هزار و 400 تومان تمامی مراحل ثبت نام را برای دانش‌آموزان انجام می‌دهد.
وی افزود: این تسهیلات از طریق پارچه نوشته در اداره و سطح شهر به اطلاع شهروندان رسیده است.

با وجود همه امکانات کم هزینه و قانونی که برای متقاضیان وجود دارد باز هم هستند افرادی که از عدم آگاهی خانواده‌ها سواستفاده کرده و یا روستاییانی که بدون اطلاع برای انتخاب رشته در شهرها حضور می‌یابند را اغفال کرده و به این بهانه آنها را سرکیسه می‌کنند.
نظارت و آگاهی بخشی به خانواده‌ها چندین روز قبل از انتخاب رشته می‌تواند زمینه این سودجویی‌ها را کاهش دهد./فارس

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------