توصیه به کنکوری‌های سال آینده



توصیه به کنکوری‌های سال آینده,کنکوری‌های سال آینده,داوطلبان برتر کنکور

توصیه به کنکوری‌های سال آینده

یک داوطلب برتر کنکور در توصیه به داوطلبان آزمون سراسری 93، گفت: داوطلبان وقت خود را با حفظ کردن فرمول‎های متعدد، تلف نکنند.

علی محمدمهر در گفت‌وگو با ایسنا منطقه زنجان، اظهارکرد: داوطلبان کنکور سال آینده هم‌اکنون درس خواندن را آغاز کنند و وقت بسیار مفید تابستان را با بازیگوشی تلف نکنند، چرا که اگر تمام وقت خود را برای دوران سال تحصیلی بگذارند خسته شده و دلسرد می‌شوند، بنابراین با خواندن یک دور کامل از کتاب‎های دوم و سوم دبیرستان و تست‎زنی آن چندین قدم جلو بیفتند.

وی افزود: البته توصیه می‌شود که داوطلبان علاوه بر خواندن دروس اختصاصی به خواندن درس‎های عمومی نیز وقت بگذارند، زیرا دروس عمومی مهم بوده و تاثیر زیادی دارد، بنابراین خواندن موازی دروس عمومی و اختصاص را باهم آغاز کنند، اما برای دروس اختصاصی کمی بیشتر وقت بگذارند.

وی افزود: داشتن برنامه ثابت برای درس خواندن بسیار مهم است، بنابراین با این برنامه ثابت و خاص درس خواندن در یک چارچوب پیش می‌رود و می‎تواند عقب یا جلو افتادن دروس را در مدارس جبران کند، بنابراین داوطلبان می‎توانند با 8 ساعت مطالعه در روز در طول تابستان و 6 ساعت مطالعه در روز در طول سال تحصیلی به نتیجه خوبی برسند، البته باید تاکید کرد که این ساعات مطالعه ثابت نبوده و برای افراد مختلف با توانایی‎های مختلف متفاوت است.

محمدمهر خاطرنشان کرد: برخی از داوطلبان با توجه به استرس فراوان ایام کنکور و تبلیغات متعدد در موسسات گوناگون در آزمون‎های گوناگون شرکت می‌‎کنند که این موضوع و چند آزمونی خوب نیست، بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان در طول سال با یک برنامه پیش بروند.

وی با اشاره به اشتباه رایج برخی از داوطلبان در آزمون و خطای شیوه‌های مطالعه، اظهارکرد: داوطلبان زمان مطالعه دروس شیوه‎ای جدید را فقط دو روز امتحان کنند و در صورت عدم موفقیت آن را کنار بگذارند و شیوه‌ای را برای درس خواندن انتخاب کنند که مطلب در ذهن ماندگار شود و نیاز به دوره کردن نباشد، زیرا شب کنکور هیچ کدام از درس‎ها دوره نمی‌شوند.

وی در پایان گفت: برخی از داوطلبان از حفظ کردن فرمول‌های متعدد شکایت می‌کنند، ولی نیاز به حفظ کردن فرمول‌های زیاد نیست. متاسفانه برخی از داوطلبان سرعت را در تست‎زنی رسیدن به جواب با کوتاه‌ترین فرمول می‌دانند، این در حالی است که سرعت در هنر یک بار خواندن روی سئوال و شروع به حل کردن است، نه فکر کردن به روش حل، بنابراین با حفظ کردن چند فرمول پایه می‎توان به سئوالات متعدد کنکور با سرعت بالا پاسخ داد./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------