نتایج آزمون کارشناسی ارشد چهارشنبه اعلام می‌شود



سازمان سنجش آموزش کشور ، اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد

نتایج آزمون کارشناسی ارشد چهارشنبه اعلام می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 در عصر چهارشنبه - ششم شهریور خبر داد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 در عصر چهارشنبه - ششم شهریور خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی»، با بیان اینکه تعداد 896 هزار و 125 داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کردند، گفت: آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده نسبت به سال گذشته تعداد 34 هزار و 90 نفر کمتر است، در حالی که از سال 67 تا سال 91 همواره افزایش داوطلب را در این دوره‌ها شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه از این تعداد 90 هزار و 58 داوطلب علاقه‌مندی خود را به شرکت در رشته امتحانی دوم نیز اعلام کرده بودند، اظهار کرد: برای برگزاری آزمون جمعا 986 هزار و 183 کارت ورود به جلسه صادر شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، تصریح کرد: از تعداد داوطلبان ثبت‌نامی 741 هزار و 232 داوطلب معادل 82.72 درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند که از این تعداد 71 هزار و 378 داوطلب در جلسه آزمون کد رشته امتحانی دوم نیز حاضر بودند.

توکلی با اشاره به مجاز شدن 362 هزار و 938 داوطلب در این آزمون، گفت: از تعداد مجازین 21 هزار و 439 داوطلب در دو کد رشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه 290 هزار و چهار داوطلب اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند، تصریح کرد: به عبارت دیگر 79.9 درصد داوطلبان اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد سال 92، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در این آزمون حدود 100 هزار و 100 نفر است که نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است.

توکلی با اشاره به تعداد داوطلبان انتخاب رشته‌کننده و ظرفیت پذیرش، تصریح کرد: بر این اساس حدود 34.5 درصد از افرادی که انتخاب رشته کرده‌اند در این آزمون پذیرفته‌ می‌شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت بیش از یک سوم انتخاب رشته کنندگان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند.

 آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 در بهمن ماه سال گذشته در 44 شهرستان و 115 حوزه امتحانی برگزار شد.../ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------