جزييات آزمون كارشناسی ارشد90 اعلام شد



 

 

کارشناسی ارشد

 

 

 

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به آغاز برگزاری آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از 27 بهمن ماه، گفت: این آزمون با رقابت871 هزار و 806 داوطلب برگزار می‌شود.

دكتر حسین توكلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر20 درصدی معدل در آزمون كارشناسی ارشد90، اظهاركرد: آزمون ارشد امسال نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نكرده است.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش آزمون، گفت: هنوز ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها جمع‌آوری نشده است.

معاون سازمان سنجش با بیان اینكه آزمون كارشناسی ارشد داخل در 148 كد رشته امتحانی برگزار می‌شود، ادامه داد: ثبت‌نام 142 كد رشته امتحانی به صورت متمركز و ثبت‌نام 6 كد رشته امتحانی به صورت جداگانه توسط ارگان‌های ذی ربط انجام شده است.

وی با اشاره به رقابت 871 هزار و 806 داوطلب در آزمون ارشد 90، تصریح كرد: از این تعداد 442 هزار و950 داوطلب زن در آزمون شركت می‌كنند.

توكلی با بیان اینكه 80 هزار و 7 داوطلب علاوه بر انتخاب رشته اول، علاقه‌مندی خود را برای شركت در كد رشته دوم اعلام كرده‌اند، خاطرنشان كرد: از آنجایی كه برای شركت در آزمون هر كد رشته امتحانی باید كارت جداگانه دریافت كرد برای 951 هزار و 813 داوطلب كارت آزمون صادر شده است.

وی با اشاره به توزیع كارت آزمون طی روزهای 25 تا 27 بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش، گفت: آزمون كارشناسی ارشد90 در روزهای 27، 28 و 29 بهمن ماه برگزار می‌شود..../تحلیل:ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------