ثبت نام آزمون نيمه متمركز دكتري از امروز آغاز مي شود



 

 

آزمون نیمه متمرکز دکتری

 

 

 

تهران - رييس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد، ثبت نام داوطلبان شركت در آزمون نيمه متمركز دكتري از بعدازظهر امروز، سوم بهمن ماه از طريق پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آغاز مي شود.

' محمدحسين سرورالدين ' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا گفت: توزيع مدارك ثبت نام آزمون نيمه متمركز دكتري از ساعت هشت صبح امروز در باجه هاي پستي سراسر كشور آغاز شده و تا روز دهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: داوطلبان پس از تهيه دفترچه راهنما و كارت اعتباري ثبت نام ، ضرورت دارد با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org ، نسبت به تكميل تقاضانامه الكترونيكي و انجام ثبت نام خود اقدام كنند.

سرورالدين ، زمان برگزاري اولين آزمون نيمه متمركز دكتري را 25 فروردين ماه 1390 ذكر كرد و گفت: اين آزمون شبيه به آزمون اوليه دكتري رايج در كشورهاي دنيا ( GRE) و بومي شده آن است كه در دو بخش سوالات زبان و استعداد تحصيلي به طور مشترك براي همه داوطلبان و سه درس تخصصي براي داوطلبان هر يك از رشته دانشگاهي برگزار مي شود.

به گفته وي، نمره آزمون كتبي داوطلبان به ميزان 80 درصد و معدل كارشناسي و كارشناسي ارشد آنان به ميزان 20 درصد در پذيرش دانشجو تاثير خواهد داشت كه البته سوابق تحصيلي داوطلبان با توجه به نوع دانشگاه محل تحصيل آنها به صورت تراز شده، اعمال خواهد شد.

معاون وزير علوم با بيان اينكه استقلال دانشگاهها در پذيرش دانشجوي دكتري به شيوه نيمه متمركز حفظ خواهد شد خاطرنشان كرد: سازمان سنجش پس از برگزاري آزمون كتبي، داوطلبان رتبه هاي برتر را به ميزان سه تا چهاربرابر ظرفيت پذيرش دانشگاه ها به آنها معرفي خواهد كرد كه دانشگاه ها اين اختيار را دارند تا از ميان معرفي شدگان چندبرابر در آزمون كتبي، داوطلبان نهايي را از طريق مصاحبه ، بررسي سوابق پژوهشي و يا تركيبي از آنها گزينش كنند.

ظرفيت پذيرش دانشجوي دكتري به شيوه نيمه متمركز، حدود شش هزار نفر اعلام شده است.../تحلیل:ایرنا

تهران - رييس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد، ثبت نام داوطلبان شركت در آزمون نيمه متمركز دكتري

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------