شرایط و جزئیات جذب بورسیه داخل دانشگاه‌های علوم پزشکی



اخبار,اخبار دانشگاه,دانشگاه‌

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، شرایط و جزئیات جذب بورسیه داخل دانشگاه‌های علوم پزشکی را تشریح کرد.

دکتر سید علی حسینی اظهار کرد: متقاضیان جذب بورسیه داخل از 24 مرداد به مدت 2 هفته فرصت خواهند داشت تا به سامانه جذب به نشانی jazb.acc.behdasht.gov.ir مراجعه و نسبت به اعلام نیازی که از دانشگاه ها واصل شده ثبت نام و کد رهگیری خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در سال جاری حدود 120 نفر از بین دانشجویان مقطع دکتری تخصصی بورسیه 30 دانشگاه علوم پزشکی کشور می شوند تا کادر علمی آنها تکمیل شود.

دکتر حسینی با بیان اینکه در دانشگاه های متقاضی بین 3 تا 7 نفر جذب خواهند شد افزود: بر اساس اعلام نیازهای دانشگاه ها به معاونت آموزشی وزارت بهداشت، نیازها جمع بندی شده و دانشگاه هایی مانند اراک، ارومیه، بم، بجنورد، جهرم، جیرفت، قم، فسا، شاهرود، سمنان، شاهرود، سبزوار و دزفول هر کدام متقاضی جذب 3 نفر بورسیه هستند.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز 7 نفر و در دانشگاه هایی مانند یزد و گناباد 4 نفر، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بیرجند و بندرعباس 5 نفر بورسیه خواهند شد.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در خصوص تنوع رشته های درخواستی دانشگاه ها گفت: در این فراخوان واجدین شرایط در رشته هایی مانند دکتری پرستاری، علوم تغذیه، بهداشت، فارماکولوژی، طب سنتی، بیوشیمی، اپیدمیولوژی، ایمنی شناسی پزشکی، علوم تشریحی، بهداشت باروری، رشته های مختلف داروسازی، نانو تکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی پزشکی، فیزیولوژی پزشکی، کنترل دارو و غذا، شنوایی شناسی، فیزیوتراپی، روان شناسی بالینی، بیولوژی تولید مثل و باکتری شناسی پزشکی بورسیه می شوند.

دکتر حسینی به متقاضیان توصیه کرد تا هر چه زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند زیرا احتمال تمدید مهلت ثبت نام اندک است و توصیه می شود تا 6 شهریور ماه مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: به مراجعات حضوری، تلفنی و مکاتبات ترتیب اثر داده نخواهد شد و متقاضیان حتما باید در سامانه ثبت نام کنند.

وی گفت: مراحل اجرایی و در ادامه جذب دانشجویان در سامانه قرار داده شده و لازم است تا متقاضیان اطلاعیه ها و شرایط را به دقت مطالعه کنند.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه بومی به متقاضیان بورس داخل گفت: امتیازی که برای افراد بومی در نظر گرفته شده به گونه ای است که آنها در اولویت جذب قرار دارند و در صورت عدم وجود متقاضیان بومی، سایر افرادی که در دانشگاه مورد نظر متقاضی هستند در اولویت قرار می گیرند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه های مادر و بزرگ علوم پزشکی در فراخوان جذب بورسیه در دستور کار نیستند و تأکید عمده وزارت بهداشت در دانشگاه های کمتر برخوردار است تا بنیه علمی و بدنه هیات علمی این دانشگاه ها تقویت شود.

دکتر حسینی از متقاضیان جذب بورسیه خواست تا شرایط لازم جذب را به دقت مطالعه کنند و به شرایط سنی و رشته های مندرج در سامانه توجه داشته باشند که رشته تحصیلی آنها به طور دقیق منطبق با رشته های اعلام شده در سامانه جذب باشد تا در ادامه مراخل دچار مشکلات نشوند.

وی افزود: همچنین باید به سنوات تحصیلی و شرایط مربوط به معدل توجه شود به گونه ای که حداقل معدل برای فارغ التصیلان کارشناسی ارشد 16 و حداقل معدل برای افرادی که دارای دکتری حرفه ای هستند 15 در نظر گرفته شده است همچنین تمام افرادی که یک نیمسال از شروع تخصیلات آنها در مقطع دکتری تخصصی گذشته باشد و دانشجویان دکتری تخصصی تا پیش از نیمسال هفتم می توانند در این فراخوان ثبت نام کنند.

دکتر حسینی خاطر نشان کرد: بلافاصله پس از پایان مهلت ثبت نام، اسامی متقاضیان به دانشگاه های محل بورسیه اعلام خواهد شد و دانشگاه ها نسبت به دعوت از متقاضیان، دریافت مدارک لازم برای ادامه روند پذیرش اقدام خواهند کرد و ظرف حداکثر 6 ماه، روند رسیدگی به پایان می رسد.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت افزود: تمام متقاضیان پس از تأیید بررسی صلاحیت های علمی و عمومی از سوی دانشگاه ها به مرکز خدمات آموزشی برای سیر روند اداری مرتبط با بورسیه معرفی می شوند و در نهایت پس از تصویب در شورای اجرایی بورس وزارت بهداشت، به صورت رسمی به عنوان بورسیه دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته می شوند.

به گزارش وب دا، وی با بیان اینکه این متقاضیان پس از فراغت از تحصیل متعهد خاص می شوند افزود: این افراد به دانشگاه ها تعهد محضری خواهند داد و پس از فراغت از تحصیل، 2 برابر زمان تحصیل خود موظف به اشتغال به عنوان کادر علمی در دانشگاه محل بورسیه خواهند شد و در ادامه به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب خواهند شد.

اخبار دانشگاه - ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------