افت دانشگاه شریف و صعود دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه‌بندی جهانی 2015 «تایمز»



اخبار,اخبار دانشگاه,دانشگاه شریف

گزارش رتبه‌بندی آموزش عالی «تایمز» در 2015 حاکی از افت دانشگاه شریف و صعود دانشگاه صنعتی اصفهان در این رتبه‌بندی است.

در این رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی شریف در رده 301-350 و دانشگاه صنعتی اصفهان که سال پیش در این رتبه‌بندی حضور نداشت،‌ در رده 351 - 400 قرار گرفته است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، دانشگاه صنعتی شریف در گزارش 2014 رتبه‌بندی تایمز، در رده 251 - 275 قرار داشت و اکنون یک طبقه تنزل کرده است . در مقابل ، دانشگاه صنعتی اصفهان که در رده‌بندی سال قبل تایمز دیده نمی‌شد ، در سال جاری میلادی در رده 301-400 قرار دارد.

گزارش رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز در 2015 همچنین نشان می‌دهد سه دانشگاه انگلیس و هفت دانشگاه ایالات متحده امریکا در رتبه های اول تا دهم این رتبه‌بندی جای دارند.

رتبه‌بندی دانشگاههای آسیا در گزارش «تایمز» نیز نشان می‌دهد دانشگاه‌های توکیوی ژاپن ، ملی سنگاپور و هنگ‌کنگ همچون سال گذشته میلادی رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند و در حال حاضر دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و علم و صنعت ایران به ترتیب رتبه‌های 43، 61 و 69 قاره آسیا را در اختیار دارند.

در رتبه‌بندی آموزش عالی «تایمز» در 2014 ، دانشگاه صنعتی شریف ، علوم پزشکی تهران و صنعتی اصفهان رتبه‌های 37، 83 و 85 را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیا دارا بودند که این حاکی از رشد جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان، افت رتبه دانشگاه صنعتی شریف و حذف دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 2015 میلادی است.

اخبار دانشگاه - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------