رییس دانشگاه آزاد: تا پایان سال به اهداف سند چشم انداز 1404 می رسیم



دکتر میرزاده با تأکید براینکه نفس کار این است که دانشگاه آزاد اسلامی به دولت تدبیر و امید کمک کند، اظهار داشت: این همکاری نمونه خوبی از همکاری بخش غیردولتی یعنی دانشگاه آزاد اسلامی با دولت است.

هشتمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل صبح امروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی امام جمعه، مجید خدابخش استاندار اردبیل، معاونین دانشگاه و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در ابتدای این جلسه از سفر به شهر اردبیل که سرزمین خواستگاه تشیع و حسینیت است، ابراز خرسندی کرد. وی گفت : اردبیل منشا وحدت جامعه ایرانی و اسلامی است.

 

اخبار,اخبار  دانشگاه,دکتر میرزاده


وی در خصوص آموزش پزشکی در استان اردبیل با بیان اینکه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مدتهاست که به فکر فعالسازی بیمارستان های در دست ساخت دانشگاه است، گفت: در حال حاضر 11 بیمارستان فعال و 4 بیمارستان در حال تجهیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. معاونت عمرانی نیز 15 بیمارستان در دست ساخت دارد که بر این اساس در مجموع دانشگاه آزاد اسلامی 30 بیمارستان آماده و یا در دست ساخت با بودجه غیردولتی دارد که به بخش بهداشت و درمان کشور کمک می کند.

میرزاده با اشاره به مصوبه هیأت امنا درخصوص تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با دانشگاه علوم پزشکی گفت: بسیار خوشحالم که زمینه ای فراهم شد تا یک همکاری مشترک بین این دو دانشگاه برای بهره برداری بیمارستان شهر اردبیل برقرار شود.

وی ابراز امیدواری کرد این بیمارستان غیر از خدمات درمانی، منشأ تحولات علمی برای استان نیز باشد.

دکتر میرزاده با تأکید براینکه نفس کار این است که دانشگاه آزاد اسلامی به دولت تدبیر و امید کمک کند، اظهار داشت: این همکاری نمونه خوبی از همکاری بخش غیردولتی یعنی دانشگاه آزاد اسلامی با دولت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در حال حاضر حد اعلای همکاری بین این دانشگاه و وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته، گفت: در حال حاضر 40درصد بار آموزش پزشکی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است و سعی داریم درخصوص تجهیز بیمارستان هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند، به وزارت بهداشت و درمان همکاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های جدی که درخصوص تجهیز بیمارستان های در آستانه بهره برداری در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، امیدوارم تا قبل از دهه مبارک فجر بتوانیم بیمارستان اردبیل را به مردم هدیه کنیم.

جهش خوب تحصیلات تکمیلی در واحدهای دانشگاهی استان اردبیل
میرزاده در ادامه با تأکید بر اینکه خوشبختانه تحصیلات تکمیلی در استان اردبیل جهش خوبی داشته، گفت: براساس توافقی که با وزارت علوم داریم، هرکدام از واحدهای استان اردبیل که توانایی اجرای دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داشته باشند و همچنین دارای اعضای هیأت علمی موردنیاز و آمایش علمی و منطقه ای باشند، می توانند رشته های خود را در ترم های مهر یا بهمن دایر کنند.

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به مصوبه هیأت امنا مبنی بر تأسیس واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در پارس آباد مغان اظهار داشت: واحد پارس آباد مغان به دلیل مرز مشترکی که این شهرستان با کشور آذربایجان دارد، گزینه خوبی برای تأسیس واحد بین الملل است و ما از امکانات این واحد برای ایجاد رشته های پرجاذبه برای دانشجویان کشور آذربایجان استفاده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در سند علم و فناوری کشور، باید رشد شتاب علمی کشور حفظ شود، گفت: بر این اساس و برای رشد شتاب علمی کشور باید تحصیلات تکمیلی توسعه پیدا کند. در توسعه تحصیلات تکمیلی علم، ثروت، سرآمدی، سرافرازی، مشارکت در توسعه جهانی علم، جلوگیری از خروج ارز و جلوگیری از خروج جوانان از کشور نهفته است.

وی با بیان اینکه 56درصد بار تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: دانشگاه تا پایان سال 94 بیش از 510هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشته های مختلف دارد که تقریباً 30درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را شامل می شود.

 

براساس سند چشم انداز 1404 مقرر شده بود که کشور در پایان سال 1404 به این رقم برسد و این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال 94 به این مهم دست می یابد. این هدف به این دلیل تحقق یافت زیرا در حال حاضر بیش از هفتاد هزار هیات علمی تمام وقت ،نیمه وقت و حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند.

دکتر میرزاده از مسئولان دانشگاهی استان اردبیل خواست برای توسعه تحصیلات تکمیلی در استان حتماً استانداردهای لازم ازجمله تأمین هیأت علمی توانمند را فراهم کنند.

میرزاده با اشاره به سامانه آزمایشگاههای همکار دانشگاه آزاد اسلامی (ساها) گفت: در این سامانه حدود 7400 آزمایشگاه و 3600کارگاه در سطح ساها به صورت تجمیعی وهم افزایی به عنوان یک آزمایشگاه ملی (طرح ساها) با هم همکاری دارند و یک شبکه ملی را فراهم می کنند که به همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاههای دولتی اجازه می دهد که از خدمات این سامانه استفاده کنند.

وی افزود: در دیداری که با دکتر فرهادی داشتم، طبق خواسته وزیر علوم مقرر شد شبکه آزمایشگاههای دانشگاه آزاد اسلامی (ساها) با شبکه آزمایشگاههای دانشگاههای دولتی به هم مرتبط شوند تا همه اساتید و دانشجویان ایران بتوانند از این امکانات بهره ببرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر 70هزار عضو هیأت علمی تمام وقت، نیمه وقت و حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با 35هزار نفر از اساتید دانشگاههای دولتی همکاری می کند که این مزیت بزرگ و منحصر به فرد دانشگاه آزاد اسلامی است.

ورود دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه گردشگری
دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: با تصویب شورای اقتصاد دانش بنیان، دانشگاه آزاد اسلامی یک شرکت گردشگری آزاد را تأسیس کرده که با استفاده از امکانات دانشگاه و با هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی، در افزایش درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی همچنین از مسئولان واحدهای دانشگاهی استان اردبیل خواست از این پس پایان نامه های مقاطع ارشد و دکتری را به سمت شناسایی مشاهیر استان سوق دهند و گفت این پایان نامه ها می توانند در قالب کتاب منتشر شوند .

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان اردبیل به خوبی رشد کرده به طوری که امروز نزدیک به 80هزار در استان، از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شده اند و همین موضوع در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان موثر بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از حضور خدابخش استاندار استان اردبیل در جلسه هیأت امنا تشکر کرد و گفت: حضور استاندار در این جلسه نشان از علاقه ایشان به توسعه علمی و پژوهشی استان دارد.

خاطره دکتر میرزاده
دکتر میرزاده در ادامه با بیان خاطره ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: روزی از ایشان پرسیدم آیا در ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی فکر می کردید که دانشگاه روزی به این درجه از وسعت و عظمت برسد و این مجموعه عظیم علمی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و پژوهشی را بوجود آورد آیت الله هاشمی رفسنجانی در جواب به بنده گفتند از همان ابتدا چون من به این کار علاقه داشتم، از خدا خواستم که به من کمک کند و چون تاسیس این دانشگاه در راه خدا و با اهداف خداجویانه مردم ایران هماهنگ بود اینچنین اثر بزرگ جاودانی برای تاریخ علمی و پژوهشی ایران ثبت شد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت حضرت امام (ره) و ابتکار ، آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگان نظام است، اظهار داشت: آثار مشهودی که دانشگاه برجای گذاشته، نشان دهنده عظمت کار دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده تأکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت توسعه کیفی پیش رود و با روش ها و برنامه ریزی های منسجم در تراز یک دانشگاه کیفی بین المللی قرار گیرد.

در این جلسه، دکتر علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش گزارشی درخصوص روند توسعه تحصیلات تکمیلی در استان ارائه کرد.وی با ارائه آمار جذب دانشجو و هیات علمی در واحدهای استان شرایط ادامه روند توسعه تحصیلات تکمیلی را برای مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل توضیح داد.

دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در این جلسه نکاتی در خصوص جذب هیات علمی و نیز ازتقای سطح علمی و آموزشی واحدها یادآور شد.

در ادامه دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گزارشی از برنامه های حوزه کاری خود ارائه داد و گفت: اجرای کرسی های آزاداندیشی، برگزاری جشنواره های علمی آموزشی تحت عنوان جشنواره صلح و سلام ازجمله برنامه های معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است. در بخش محیط زیست نیز برنامه مشترک بین استان های گیلان، گلستان، مازندران و اردبیل وجود دارد.

وی با بیان اینکه 33 طرح ماندگار فرهنگی در دست اجرا در استان اردبیل وجود دارد، گفت: در سال آینده ثقل برنامه های ما بر روی طرح های ماندگار فرهنگی خواهد بود.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: تشکیل کانون خانه و دانشگاه و همچنین تشکیل اتاق فکر فرهنگی و اجتماعی با استفاده از ساعات موظفی اساتید، از دیگر برنامه های این معاونت است.

وی با اشاره به اردوهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما در دانشگاه 4 نوع اردو شامل اردوی توجیهی، راهیان نور، زیارت امام رضا (ع) و از خمین تا جماران داریم که بر کیفیت کار این اردوها تأکید ویژه وجود دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داد استان اردبیل به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و گردشگری، به عنوان پایگاه گردشگری دانشجویی، اساتید و کارکنان معرفی شود. این موضوع می تواند درآمد خوبی هم داشته باشد.

وی با اشاره به راه اندازی کلینیک تخصصی مشاوره در استان گفت: تأکید ما این است که یک مرکز مشاوره قوی در مرکز استان تشکیل شود که امور واحدها به این مرکز ارجاع شود که برنامه این طرح به زودی ابلاغ خواهد شد.

طه هاشمی با تأکید بر اینکه استان اردبیل دارای مشاهیر زیادی است، گفت: توجه به مشاهیر استان باید در پایان نامه های واحدهای دانشگاهی نمود داشته باشد.

در خاتمه جلسه، دکتر ذاکر مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویی درخصوص وام ازدواج دانشجویی و مراحل پرداخت آن به ارائه توضیحات پرداخت و نکاتی در خصوص بهبود شیوه ها و عملکردها در این حوزه ارائه کرد.

اخبار دانشگاه - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------