زیبایی درمانی هم رشته دانشگاهی شد!



 

 

زیبایی درمانی هم رشته دانشگاهی شد!

 

ساخت مبلمان رشته جدید دیگری است که برای اولین بار در انگلیس به صورت حرفه ای در دانشگاه باکینگهام شایر تدریس می‌شود.

سه رشته جدید زیبایی درمانی، علم آشپزی و ساخت مبلمان به عنوان نسل جدید رشته های جذاب و در عین حال کاربردی به تازگی در دانشگاههای آمریکا، انگلیس و نیوزیلند تدریس می‌شود.

به گزارش مهر، دنیای امروز بیش از پیش به متخصص و کارشناس در صنایع مختلف احتیاج دارد. در سالهای اخیر این نیاز در صنایع مربوط به مبل سازی، مراقبتهای پوست و مو و آشپزی نیز به شدت حس شده است. در همین راستا برخی از دانشگاههای معتبر دنیا اقدام به راه اندازی رشته های جدید و جذابی برای آموزش و تربیت علمی متخصصین این رشته ها کرده اند.

دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه هاروارد با همکاری بنیاد آلیشیا به تازگی یک رشته علمی جدید با نام "آشپزی و علم؛ از آشپزی بانوان تا علم مواد نرم" راه اندازی کرده و با حضور اساتید مجرب علم مواد و سرآشپزان معتبر رستورانهای آمریکایی و نویسندگان مطرح علم آشپزی در هاروارد از پاییز امسال آماده پذیرش دانشجویان علاقمند است.

دانشجویان در این رشته مباحث مربوط به روش شناسی شیوه های آشپزی در فرهنگهای مختلف دنیا، تاثیر مواد اولیه به کار رفته در ظروف برای طبخ غذا، انواع شیوه های علمی آشپزی، آشپزی برای بیماران خاص مانند بیماران قندی و دیابتی، ارائه ایده های نو در آشپزی و تکنیکهای طعم دهی و مهندسی آشپزی را آموزش می‌بینند.

رشته جذاب و محبوب دیگری که به تازگی در دانشگاه ناتینگهام و یکی از دانشگاههای نیوزیلند به دانشجویان تدریس می‌شود، دوره علمی مباحث مربوط به مراقبت از پوست و مو و زیبایی درمانی است.

چندی پیش دانشکده مو و زیبایی موسسه فناوری مانوکاو در آکلند نیوزیلند، برنامه های حرفه ای ویژه ای را برای اشخاصی که تمایل به دریافت مدارک محلی و بین المللی این رشته دارند ارائه کرد. اساتید این رشته که از دانشگاه ام آی تی برای تدریس به این کشور می آیند، ابعاد کاربردی و تکنیکهای حرفه ای این رشته را به دانشجویان آموزش می دهند.

دانشجویان پس از اتمام این دوره مجوز راه اندازی کلینیک زیبایی و مراکز زیبایی درمانی با تمرکز بر روان درمانی زیبایی اخذ می کنند.

بر اساس گزارش آکسفورد میل، ساخت مبلمان رشته جدید دیگری است که برای اولین بار در انگلیس به صورت حرفه ای در دانشگاه باکینگهام شایر تدریس می‌شود.

دانشگاه جدید باکینگهام شایر با همکاری دانشکده" آکسفورد و چرول ولی" قصد دارند دوره های تخصصی این رشته را برای تربیت کار آموزان و کارشناسان آینده صنعت مبلمان سازی برگزار کنند.

کریس هاید رئیس دانشکده ملی مبلمان سازی " آکسفورد و چرول ولی" گفت: به دلیل نیاز شدید بخش صنعت مبلمان این دوره را راه اندازی کردیم تا در آینده بتوانیم به عنوان یکی از منابع اقتصادی کشور رشد چشمگیری در این زمینه داشته باشیم.

بر اساس گزارش بوستون گلاب، در این رشته دانشجویان مباحث مربوط به فلسفه منبت کاری در کشورهای جهان، کابینت سازی، طراحی چوب و مواد مختلف، حفاظت مواد، علم سیقل دادن مواد را مورد بررسی قرار می‌دهند. دانشجویان امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری این رشته را نیز دارند...../تحلیل:عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------