برخی اختیارات وزارت علوم واگذار می‌شود



اخبار,اخبار دانشگاه,برخی اختیارات وزارت علوم واگذار می‌شود

 

اخبار دانشگاه - معاون اداری، مالی وزارت علوم:
برخی اختیارات وزارت علوم واگذار می‌شود

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم گفت: برخی اختیارات وزارتخانه مثل اصلاح و اجرای آیین‌نامه‌ها به مناطق واگذار می‌شود.

دکتر محمدحسین امید در دومین نشست مدیران کل امور اداری دانشگاه‌های تهران، تشکیل شورای مرکزی دانشگاه‌ها را جزء تکالیف وزارت علوم دانست و گفت: در قانون آمده که شورای مرکزی برای هماهنگی امورهیأت امنا باید تشکیل جلسه دهد، اما این جلسات هیچ‌وقت تشکیل نشد. چندی پیش اختلاف در تصمیم‌گیری هیأت امناء وجود داشت که در آنجا بحث تشکیل شورا مجدداً مطرح شد. قرار شد رؤسای دانشگاه‌ها تشکیل کارگروه بدهند که هر کارگروه یک رئیس داشته و رئیس آن عضو شورا باشد.

امید معتقد است اهمیت کارگروه‌ها زمانی بیشتر می‌شود که شورا شکل گرفته و نقش تصمیم‌گیری و هماهنگی داشته باشد.

وی با اشاره به کارگروه شکل گرفته تحت عنوان منطقه یک تصریح کرد: در آینده هیأت امناء هر تصمیمی بخواهند درباره مسائل اداری بگیرند ابتدا باید در کارگروه مطرح و بحث شده باشد و آن زمان است که اهمیت کار بهتر معلوم می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مناطق نقش مشورتی داشته‌اند افزود: از زمان روی کار آمدن من این کارگروه‌ها نقش تعیین‌کننده و کلیدی پیدا کرده‌اند و نقش مناطق را می‌خواهیم آن‌قدر پررنگ کنیم که حتی تصویب پروژه‌های جدید را هم این کارگروه‌ها تأیید کنند.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم معتقد است که با این عمل اختیارات وزارتخانه بین مناطق توزیع می‌شود و این مناطق به عنوان کارشناسان وزارتخانه تلقی می‌شوند.

وی با ذکر مثالی توضیح داد: در حوزه خاص امور اداری، سیاست‌های این دولت با دولت قبل متفاوت است مثلاً وقتی سهمیه استخدام به ما می‌دهند من برای اینکه بدانم چگونه سهمیه را توزیع کنم از دانشگاه‌ها اطلاعاتی می‌گیرم اما اطلاعات آن‌ها جامع نیست چون هرکس برای خودش سهم بیشتری می‌خواهد. اینجا مناطق کمک زیادی می‌توانند به ما کنند.

امید با تأکید بر اینکه آیین‌نامه‌ها نیاز به اصلاح و بازنگری دارند گفت: در یک سال اخیر چهار آیین‌نامه را بازنگری کردیم. تاکنون وظیفه اصلاح آیین‌نامه را یک تیم چندنفره برعهده داشت اما وقتی به مرحله اجرا می‌رسید باز هم نقص‌هایی وجود داشت اما از این به بعد دکتر اکرمی، مدیرکل امور اداری، آیین‌نامه را به مناطق محول می‌کند و نظرات آن‌ها را می‌گیرد. سپس در کارگروهی که رئیسان مناطق هم حضور دارند بررسی می‌شود و این‌گونه کار پخته‌تری شکل می‌گیرد.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم نقش مناطق در اصلاح و اجرای آیین‌نامه‌ها را مهم دانسته و اظهارکرد: اگر بین دانشگاه‌ها هماهنگی باشد می‌توان امتیازات بیشتری برای آموزش عالی گرفت که این به نفع اساتید و دانشجویان است. در این هماهنگی‌ها قصد ما گرفتن اختیارات از دانشگاه‌ها نیست بلکه دادن اختیاراتی از سوی وزارتخانه به آنهاست.

در این نشست که با هدف بررسی مسائل و مشکلات اجرای آیین‌نامه‌ها در دانشگاه الزهرا برگزار شد انسیه خزعلی، رئیس دانشگاه الزهرا و فرامرز اکرمی، مدیرکل امور اداری و مدیران مالی دانشگاههای تهران ویا نمایندگان آنها حضور داشتند.

 

اخبار دانشگاه - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------