بررسی مجدد پرونده دانشجویان بورسیه دکتری بدون آزمون



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه علامه طباطبایی

 

اخبار دانشگاه - پذیرش رابطه‌ای دانشجوی دکتری با عدالت آموزشی سازگار نیست
رییس دانشگاه علامه خبر داد: بررسی مجدد پرونده دانشجویان بورسیه دکتری بدون آزمون

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از بررسی مجدد پرونده دانشجویان بورسیه دکتری که در دولت گذشته به این دانشگاه معرفی شدند خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از این افراد حداقل معدل لازم برای بورسیه را نداشتند و ما طی یک بررسی مجدد پرونده‌ آنها را به وزارت علوم اعلام خواهیم کرد.

دکتر حسین سلیمی رییس جدید دانشگاه علامه که براساس اعلام وزارت علوم بیشترین آمار دانشجویان "پرونده 3000 بورسیه بدون آزمون" در دولت گذشته به این دانشگاه معرفی شده‌اند، به ایسنا، گفت: فهرست و آماری که سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه اعلام کرده است 270 نفر است اما همکاران ما در دانشگاه علامه در حال بررسی هستند تا ببینیم این آمار بیشتر است یا خیر.

وی با تاکید بر این که تا زمانی که وزارت علوم آن‌ها را غیرقانونی اعلام نکرده دانشجو دانشگاه علامه هستند ، اظهار کرد: از آنجایی که شماری از این افراد با هر شرایطی از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم وقت به دانشگاه علامه اعلام شده‌اند، تنها مرجعی که می‌تواند پرونده آن‌ها را لغو کند نیز سازمان امور دانشجویان است.

سلیمی افزود: در بررسی‌هایی که همکاران ما انجام داده‌اند متاسفانه بسیاری از این افراد حداقل معدل لازم برای بورسیه را نداشتند و ما طی یک بررسی مجدد، آمار پرونده‌ها را به وزارت علوم اعلام خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر این که نباید همه را با یک چوب برانیم گفت: لازم به ذکر است که بسیاری از این افراد نیز جزو دانشجویان با صلاحیت و خوب هستند.

وی با اشاره به این که هیچ یک از این افراد تاکنون عضو هیات علمی دانشگاه نشدند اظهار کرد: دانشجوی بورسیه نمی‌تواند عضو هیات علمی شود اما برخی از این افراد در دانشگاه علامه جایابی شده‌اند. اما دانشجویان باید توجه داشته باشند که جایابی چه در دانشگاه علامه و چه در هر دانشگاه دیگری و مشخص شدن وضعیت نهایی عضویت یا عدم عضویت آن‌ها منوط به یک بررسی علمی نهایی است.

سلیمی با بیان این که صلاحیت علمی این افراد برای جایابی مجددا بررسی خواهد شد گفت: هر کسی چه کسانی که جز این آمار هستند و چه کسانی که خارج از این مجموعه هستند زمانی که فارغ التحصیل شوند مجددا در کارگروه صلاحیت علمی شان بررسی خواهد شد و چنان چه صلاحیت لازم را داشته باشند به عضویت هیات علمی درخواهند آمد در غیر این صورت دوباره به سازمان امور دانشجویان معرفی خواهند شد تا محل دیگری برای خدمتشان پیدا شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که متاسفانه در دوره‌ای شرایط عادلانه برای ورود به تحصیلات تکمیلی دچار خدشه شده بود، گفت: از آنجایی که براس دوره‌های تحصیلات تکمیلی در جامعه ما یک رویکرد و اشتیاق فوق العاده‌ای نسبت به کشورهای دیگر وجود دارد و داشتن مدرک دکتری تبدیل به یک امتیاز ویژه شده، رقابت برای ورئد به دوره دکتر بسیار سنگین و فشرده است و سالانه صدها هزار نفر پشت آزمون دکتری متوقف می‌مانند، در چنین شرایطی عده‌ای با داشتن یک رابطه خاص به راحتی، یک شب و در طی چند ساعت این مشقت‌ها را طی می‌کنند که این مساله با عدالت آموزشی سازگار نیست.

دکتر سلیمی با تاکید بر این که اکنون با مصوبات جدید وزارت علوم راه برای این گونه بی‌عدالتی‌ها بسته شده است، گفت: خوشبختانه آن طور که در مصوبات جدید وزارت علوم دیده شده راه برای ورود این چنین دانشجویان به تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری بسته شده است و از این پس همه از شرایط منطقی و علمی وارد خواهند شد.

اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه علامه طباطبایی

دکتر سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی

 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------