توفیقی: فضای مجلس را رو به بهبود دیدم



جعفر توفیقی ,دانشگاه ایرانیان

توفیقی: فضای مجلس را رو به بهبود دیدم

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سئوالی درباره حضور دیروز خود در مجلس و دیدار با برخی نمایندگان گفت: من فضای مجلس را رو به بهبود دیدم.

 جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به حضور خود در مجلس و دیدار با نمایندگان، گفت: صبح روز گذشته با تعدادی از نمایندگان دیدار داشتم که جلسه خوبی بود و به برخی ابهامات پاسخ دادم.

وی در ادامه گفت: در جلسه روز گذشته برای پاسخگویی به برخی سوالات، ابهامات و ارائه دقیق‌تری از سابقه مدیریتی و اجرایی خودم در مجلس شورای اسلامی حضور یافتم و در ارتباط با برنامه‌های وزارت علوم و مسائل جاری آن بحث و گفت‌وگو شد.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه جو مجلس را نسبت به گذشته رو به بهبود دیدم، اظهار داشت: سعی می‌کنم  ارتباطات را حفظ کرده و از نظر دوستان نیز استفاده کنم.

توفیقی درباره سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان نیز گفت: سوالاتی در مورد حفظ آرامش در دانشگاه‌ها مطرح شد و من به نمایندگان اطمینان دادم که فضای دانشگاه فضای آرامی خواهد بود و از نظر نشاط سیاسی فضای بازتری را خواهیم داشت و سعی می‌کنیم که این اقدام را در چارچوب ضوابط و مقررات خواهد بود، به نحوی که از طرفی فضا آرام باشد و از سوی دیگر در دانشگاه فضای گفت‌وگو و نقد را داشته باشیم و دستاوردهای علمی کشور را نیز بتوانیم حفظ کنیم.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اظهارت نمایندگان مجلس درباره تغییرهای صورت گرفته در وزارت علوم گفت: بعضی از صحبت‌هایی که در آن جلسه در این ارتباط شد، مبتنی بر اطلاعات کامل نبود و برخی از نمایندگان فکر می‌کردند که این تغییر و تحولات وسیع بوده و من توضیحات لازم در ارتباط با جابجایی که انجام شده و میزان این جابجایی‌ها ارائه کردم.

وی درباره دانشگاه ایرانیان، وابسته به رئیس جمهور سابق نیز گفت: مساله این دانشگاه در حال حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح است و باید این شورا در ارتباط با آن به جمع‌بندی برسد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی از دانشجویان که به وزارت علوم شکایت کرده‌اند از نحوه رسیدگی به شکایاتشان گله‌مند هستند، تصریح کرد: عدم رضایتی تا کنون به ما منعکس نشده و عمدتا به شکایت کسانی که مراجعه کرده‌اند رسیدگی شده و بعضی از این پرونده‌ها به نتیجه رسیده است و تعدادی از دانشجویان و اساتیدی که شکایت کرده بودند به دانشگاه بازگشته‌اند.

وی همچنین در مورد بازنگری در ارتباط با مجوزهایی که در ارتباط با برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی در اواخر دولت دهم صادر شده است، افزود: حتما باید این اتفاق بیافتد، در بخش دولتی و غیردولتی مجوزهایی داده شده که این بخش‌ها را با توجه به خالی بودن بخشی از ظرفیت‌ها در چرخش اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند و در واقع ضروری است بازبینی در نظام آموزش عالی کشور، نحوه پذیرش دانشجو و رشته‌های دانشگاهی انجام شود.

توفیقی خاطرنشان کرد: همچنین از سوی دیگر با توجه به اهمیت بحث کیفیت ضرورت این بازنگری وجود دارد و بسیار مهم است که این دانشگاه‌ها و موسسات که مجوز گرفته‌اند خود را به سطح استانداردهای لازم  برسانند./فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------