توصیه جوان‌ترین داوطلب امسال به کنکوری‌ها



اخبار,اخبار دانشگاه ,کنکور سراسری سال 93

 

اخبار دانشگاه - توصیه جوان‌ترین داوطلب امسال به کنکوری‌ها

جوان‌ترین داوطلب کنکور با بیان اینکه توکل بر خدا و کنترل استرس راه‌های پیروزی در آزمون سراسری است، گفت: برای رتبه زیر ۵۰۰ برنامه‌ریزی کرده‌ام.

به گزارش خبرگزاری فارس، چهل و چهارمین کنکور سراسری سال 93 با حضور یک میلیون و 31 هزار و 322 داوطلب در روزهای پنجم، ششم و هفتم تیرماه در 364 شهرستان و 15 کشور خارجی برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مهرداد سعیدی 15 ساله از استان آذربایجان غربی جوان‌ترین داوطلب کنکور و ابوتراب صالحی 79 ساله از کبوترآهنگ مسن‌ترین داوطلب کنکور امسال هستند.

مهرداد سعیدی جوان‌ترین داوطلب کنکور سراسری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، توکل بر خدا و کنترل استرس را راه‌های پیروزی در آزمون سراسری دانست و گفت: برای رتبه زیر 500 برنامه‌ریزی کرده‌ام.

وی افزود: متولد 1378 هستم که امسال دوره پیش دانشگاهی را در رشته علوم تجربی به پایان رساندم.

سعیدی با بیان اینکه هم‌سن های او در حال حاضر اول دبیرستان را به پایان رسانده‌اند، اظهار داشت: کلاس‌های سوم دبستان، دوم راهنمایی و دوم دبیرستان را به صورت جهشی خواندم و در حال حاضر 3 سال از هم‌سن و سال‌هایم پیش‌تر هستم.

جوان‌ترین داوطلب کنکور گفت: برای شرکت در کنکور سراسری در چند کلاس آمادگی حضور یافتم و تست‌زنی را هم تمرین کرده‌ام و امیدوارم رتبه زیر 500 را کسب کنم تا بتوانم یکی از رشته‌های پزشکی را انتخاب کنم.

وی افزود: استرس کمی دارم و معتقدم کنترل استرس با توکل بر خدا می‌تواند در قبولی کنکور تاثیر بسیاری داشته باشد.

سعیدی با اشاره به نقش خانواده در کنترل استرس داوطلب کنکور گفت: خانواده‌ام جو آرامی را فراهم کرده‌اند تا من و برادرم مهران که او هم با 16 سال سن داوطلب کنکور است شرایط مساعدی را برای این آزمون داشته باشیم.

وی خطاب به دیگر داوطلبان کنکور گفت: خوب درس خواندن و توکل بر خدا می‌تواند در موفقیت کنکور تاثیرگذار باشد.

اخبار دانشگاه - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------