دانشگاه ایرانیان و علامت‌های سوال



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه احمدی‌نژاد

 

اخبار دانشگاه - الهام: شاکی از خود دفاع کند نه ما!

چندی پیش یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد در واکنش به سوال آرمان مبنی بر اینکه اگر اعتقاد دارید هیچ تخلفی از سوی دولت دهم صورت نگرفته است، چرا حاضر به پاسخگویی برای رفع شبهات نیستید؟ خنده‌ای کرد و گفت: آنهایی که به ما اتهام می‌زنند باید بیایند از آنچه می‌گویند دفاع کنند وگرنه ما از چه چیز باید دفاع کنیم؟

او اکنون نقشی هم در دانشگاه ایرانیان دارد و شاید هنوز منتظر است افرادی که می‌گویند فعالیت این دانشگاه غیرقانونی است بیایند و از خود دفاع کنند! دیروز هم یکی دیگر از نزدیکان احمدی‌نژاد همین پاسخ را داد.

 

غلامحسین الهام در پاسخ به این سوال که عده‌ای می‌گویند فعالیت دانشگاه ایرانیان غیرقانونی است،‌گفت: همه هر حرفی می‌زنند اما آیا من باید برای غیرقانونی بودن آن دلیل بیاورم یا باید دفاع کنم. آنهایی که اتهام می‌زنند باید دلیل بیاورند.

 

سخنگوی دولت دهم همچنین افزود که دانشگاه ایرانیان شروع به کار کرده و درباره پذیرش دانشجو و فعالیت‌های آن باید به سایت دانشگاه مراجعه شود. این نوع پاسخ دادن به دو یار احمدی‌نژاد خلاصه نشد چون خودش هم در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا شما مجددا قصد خدمت دارید یا خیر؟ پاسخ داد: احوال شما چطور است مدتی است که شما را ندیده‌ام.‌ دلم برای شما تنگ شده است.خدمت همیشه ادامه دارد.

جلسه یا ذهن مشترک
با توجه به شباهت پاسخگویی دو یار نزدیک احمدی‌نژاد در برابر سوالات می‌توان این گمانه را مطرح کرد که مردان دولت دهم البته از جنس نزدیک به احمدی‌نژاد در جلساتی به این موضوع پرداخته‌اند که چگونه باید پاسخ منتقدان به عملکردها را بدهند و آنچه حاصل این جلسات احتمالی بوده، شیوه‌ای است که احمدی‌نژاد معمولا در دوران ریاست جمهوری خود اعمال می‌کرد یعنی پاسخ برخی سوالات را با پاسخ از پرسشگر می‌داد و فضایی فراهم می‌کرد که سوال کننده به دنبال جواب قطعی سوال خود نباشد.

 

به نظر می‌رسد اگر این گمانه درست باشد، از آن برای مدت طولانی نمی‌توان استفاده کرد چرا که به زودی افکار عمومی از این شیوه که منتج به پاسخ موردانتظار نخواهد شد، آگاه می‌شوند. شیوه جدیدی که حلقه احمدی‌نژاد دنبال می‌کند بدین نحو است که ابتدا با دقت و روی خوش به اظهارات افراد گوش می‌دهند و در میانه سوال آنها لبخندی بر لب می‌آورند که نشان دهند اتهاماتی که مطرح است برای آنها دارای ارزش و اهمیت نیست.

 

پس از پایان سوال بار دیگر لبخند می‌زنند و می‌گویند: «به چه دلیل ما برویم از خودمان دفاع کنیم؟ آنهایی که این اتهامات را می‌زنند باید بروند از آنچه می‌گویند دفاع کنند چراکه ارتباطی به ما پیدا نمی‌کند.» احمدی‌نژاد هم مانند دوران ریاست جمهوری‌اش به سوالات گوش می‌دهد و بعد هر آنچه برای پاسخ ندادن به سوال مربوطه لازم است را پنهان و موضوعی را مطرح می‌کند که پرسشگر دیگر نتواند سوال خود را مطرح کند. حالا این هماهنگی طی یک نشست صورت گرفته است یا ذهن اعضای حلقه احمدی‌نژاد آن قدر به هم نزدیک است که نتیجه گرفته‌اند اینچنین پاسخ دهند!

دانشگاه ایرانیان و علامت‌های سوال
فارغ از این موضوع ظاهرا عزم احمدی‌نژاد و یارانش برای آغاز فعالیت دانشگاه ایرانیان جزم است سایت این دانشگاه هم فعال و اخبار لازم را منتشر می‌کند. جالب اینکه در بخشی از سایت، تصویر مجوزی برای تاسیس این دانشگاه به نام ملک‌زاده وجود دارد تا شاید از این طریق پاسخی به غیرقانونی خوانده شدن‌ها داده باشند اما ظاهرا این مجوز دردی را دوا نکرده. بیانیه تاسیس دانشگاه ایرانیان هم که 6تیرماه بر روی سایت قرار گرفته است شباهت زیادی به سخنرانی‌های چند ماه آخر احمدی‌نژاد در دولت دارد و تماما به موضوعاتی اشاره دارد که او در این سخنرانی‌ها مطرح می‌کرد.

 

در بخشی هم مشخص می‌شود که این دانشگاه علاوه بر تهران در آذربایجان‌شرقی، اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان و فارس هم واحد دارد. نکته جالب‌تر اینکه در سایت مصاحبه‌ای با معاون آموزشی دانشگاه شده که تمام سوالات در مورد ایراداتی است که به این دانشگاه گرفته می‌شود اما نامی از این معاون آموزشی نیست و مشخص نمی‌شود چه فردی به سوالات پاسخ داده است. به هر حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این دانشگاه چه خواهد شد؟ دانشگاهی که محمود احمدی‌نژاد ریاست آن را بر عهده دارد.
اخبار دانشگاه - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------