کنکوری ها نگران نباشند



اخبار,اخبار دانشگاه ,آزمون سراسری 93

 

اخبار دانشگاه - کنکوری ها نگران نباشند

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت که پاسخنامه داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1393 با دو دستگاه مختلف کنترل می شود و در صورت وجود مغایرت در نتیجه ، به طور دستی بررسی خواهد شد.

حسین توکلی رو شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: با توجه به برنامه زمانی پیش بینی شده قرائت پاسخنامه های داوطلبان کنکور با دو دستگاه علامت خوان جداگانه و در قرنطینه انجام می شود و اگر اختلافی در نتایج باشد، با دیگر به طور دستی بازبینی می شود.

به گفته وی، مسوولان سازمان سنجش آموزش حتی به طور موردی (رندومی ) پاسخنامه داوطلبان را برای اطمینان از درستی کار دستگاه های علامت خوان بررسی می کنند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش افزود: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون عمومی و اختصاصی گروه ریاضی و فنی با تعداد 222 هزار و 507 نفر و آزمون عمومی و اختصاصی گروه هنر با 57 هزار و 241 داوطلب به ترتیب در صبح و بعد از ظهر روز پنج شنبه پنجم تیرماه و همچنین آزمون عمومی و اختصاصی گروه علوم تجربی با تعداد 522 هزار و 833 داوطلب و آزمون گروه زبان های خارجی با تعداد 128 هزار و 976 داوطلب به ترتیب در صبح و بعد از ظهر روز جمعه شش تیرماه برگزار شد.

وی افزود: آزمون عمومی و اختصاصی علوم انسانی نیز از ساعت هشت صبح امروز (شنبه هفت تیرماه) با تعداد 263 هزار و 72 داوطلب در 364 شهرستان و بخش مختلف کشور و 15 کشور خارجی برگزار می شود.

توکلی اظهار داشت: با پایان برگزاری آزمون علوم انسانی، آزمون تمامی گروه های پنج گانه آزمون سراسری سال 93 پایان می پذیرد.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: با توجه به گزارشات رسیده از حوزه های برگزاری تاکنون این آزمون با نظم و آرامش، کیفیت مطلوب ، امنیت کامل و مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده برگزار شده است.

وی اظهار داشت: قرنطینه دفتر فناوری اطلاعات سازمان سنجش کشور به منظور قرائت پاسخنامه ها 2 ساعت قبل از آغاز آزمون گروه آزمایشی گروه ریاضی و فنی به عنوان اولین آزمون از گروه های پنج گانه کنکور، فعالیت خود را آغاز و براساس برنامه زمانی پیش بینی شده پس از برگزاری آزمون، پاسخنامه ها را به صورت لاک و مهر و پلمپ شده به سازمان منتقل و به نماینده دفتر فناوری تحویل شده است.

در آزمون سراسری سال 1393 یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر ثبت نام کرده بودند و با برگزاری آزمون امروز داوطلبان گروه علوم انسانی روند برگزاری آزمون سراسری پایان می یابد.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1393 در نیمه اول مردادماه و نتایج نهایی نیمه دوم شهریورماه سال جاری اعلام خواهند شد.

اخبار دانشگاه - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------