رئیس دانشگاه شریف: دوباره از اروپا شکایت می‌کنیم/ اتحادیه اروپا محکوم شد



اخبار,اخبار دانشگاه , دانشگاه شریف

 

اخبار دانشگاه - در پی لغو تحریمها علیه دانشگاه شریف؛
رئیس دانشگاه شریف: دوباره از اروپا شکایت می‌کنیم/ اتحادیه اروپا محکوم شد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از محکوم شدن اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا دو سال پیش دانشگاه شریف را تحریم کرده بود که سرانجام دادگاه حکم محکومیت اتحادیه اروپا را صادر کرد چراکه براساس اتهامات واهی دانشگاه شریف را تحریم کرده بود.

دکتر رضا روستا آزاد در گفتگو با مهر درخصوص لغو تحریم اتحادیه اروپا علیه دانشگاه صنعتی شریف گفت: دو سال پیش اتحادیه اروپا دانشگاه صنعتی شریف را به جرم همکاری در حرکت های هسته ای کشور تحریم کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف به این حکم اعتراض کرد و یک وکیل انگلیسی برای پیگری موضوع گرفت و برعلیه اتحادیه اروپا اقامه دعوی کرد ، طی دوسال گذشته از طریق نظام حقوقی اروپا علیه اتحادیه اروپا این مساله پیگیری شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف یادآورشد: براساس پیگیری و تلاش هایی که صورت گرفت حکم محکومیت اتحادیه اروپا اخذ شد و اثبات شد که براساس اتهامات واهی اتحادیه اروپا دانشگاه صنعتی شریف را تحریم کرده بود.

وی افزود: اتحادیه اروپا دو ماه فرصت دارد که مستندات خود را به دادگاه تجدید نظر ارایه کند ولی آنها به دلیل اینکه اتهامات واهی به دانشگاه وارد کردند مستنداتی نیز ندارند و دستشان خالی است .

روستا آزاد افزود: بعد از دوماه که حکم قطعی شود شکایت جدیدی علیه اتحادیه اروپا به علت خساراتی که دراین مدت متوجه دانشگاه شده است ارایه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  دانشگاه صنعتی شریف براساس حکم دادگاه به اتهام دست داشتن در برنامه های هسته ای توسط اتحادیه اروپا تحریم شده بود که یک دادگاه در اتحادیه اروپا تحریم مذکور را به دلیل کافی نبودن مستندات لغو کرد.
اخبار دانشگاه - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------