تسهیلات جدید برای ادامه تحصیل ایرانیان خارج از کشور



اخبار,اخبار دانشگاه , تحصیل ایرانیان خارج از کشور

 

اخبار دانشگاه - تسهیلات جدید برای ادامه تحصیل ایرانیان خارج از کشور

وی به شیوه‌های پذیرش این دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: این دانشجویان می توانند یا به صورت مستقیم از دانشگاه پذیرش دریافت کنند یا از طریق شورای انتقال سازمان امور دانشجویان درخواست خود را ارائه کنند.

معاون «دانشجویان داخل» سازمان امور دانشجویان از ایجاد تسهیلات برای دانش آموزان ایرانی که در خارج از کشور هستند خبر داد تا بتوانند از ظرفیت دانشگاه ها به شکل پذیرش بدون کنکور استفاده کنند.

ابوالحسن ریاضی در گفتگو با مهر در خصوص انتقال دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در داخل کشور گفت: سیاست سازمان امور دانشجویان تسهیل زمینه برای ورود دانشجویان ایرانی است که در خارج از کشور تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی تقریبا امکان این را داریم که به تقاضای تمام متقاضیان البته نه در دانشگاه های برتر، بلکه در دیگر دانشگاه ها پاسخ دهیم.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان به تقاضاها برای ورود دانشجویان ایرانی خارج از کشور به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد و افزود: در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در داخل کشور رقابت وجود دارد بنابراین، در پذیرش دانشجویان در این مقاطع محدودیت داریم و صرفا در دانشگاه‌های معتبر امکان نقل و انتقال را فراهم می کنیم.

وی به شیوه‌های پذیرش این دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: این دانشجویان می توانند یا به صورت مستقیم از دانشگاه پذیرش دریافت کنند یا از طریق شورای انتقال سازمان امور دانشجویان درخواست خود را ارائه کنند.

ریاضی با بیان اینکه درارتباط با قبل از دوره کارشناسی نیز تسهیلاتی ایجاد کرده ایم، افزود: برای ایرانی‌هایی که دانش آموز هستند و فرزندان نسل جدید بوده و حتی زبان فارسی را خوب فرا نگرفته اند تسهیلاتی را قائل شدیم که آنها بتوانند از ظرفیت دانشگاه ها به شکل پذیرش بدون کنکور در صورتی که معدل خوبی داشته باشند استفاده کنند.

وی درخصوص شهریه این دانشجویان نیز گفت: شهریه این دانشجویان طبق آیین نامه، معادل شبانه در مقاطع مختلف در نظر گرفته شده است و شهریه برای برخی دانشگاه‌ها و مقطع دکتری براساس آیین نامه، اعداد و ارقامی هم قید شده است و متناسب با رشته و مصوبه هیات امنای دانشگاه می تواند این اعداد تغییر کند.

ریاضی افزود: بیشترین درخواست ایرانی های شاغل به تحصیل در خارج از کشور برای ورود به مقطع دکتری و کارشناسی ارشد است.
اخبار دانشگاه - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------