نجفی: پرونده بورسیه‌ها به صورت شفاف دنبال می‌شود



اخبار,اخبار دانشگاه ,وزارت علوم

 

اخبار دانشگاه - اگر در جلسه استیضاح بودم از کوره در می‌رفتم
نجفی: پرنده بورسیه‌ها به صورت شفاف دنبال می‌شود

سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بورسیه و مدرس شدن افرادی با هوش کمتر از متوسط موجب نگرانی دولت از وزارت علوم است، اظهار کرد: ما به پرونده‌های بورسیه‌های وزارت علوم حساس هستیم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی صبح امروز در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست وزارت علوم که با حضور اسحاق جهانگیری و تنی چند از اعضای هیات دولت برگزار شد، اظهار کرد: ما برنامه‌های خود را با شفافیت دنبال می‌کنیم و با شفافیت به پرونده بورسیه‌ها رسیدگی می‌کنیم و همه را در جریان نتایج بررسی‌های خود قرار می‌دهیم.

اگر در جلسه استیضاح بودم از کوره در می‌رفتم
نجفی در ادامه با اشاره به شخصیت اخلاقی و علمی فرجی‌دانا افزود: اگر من در جلسه استیضاح بودم از کوره در می‌رفتم اما فرجی دانا کاملا به اصول اخلاقی توجه می‌کرد. استیضاح فرصتی برای فرجی‌دانا شد تا وقت خود را صرف علم و پژوهش کند اما به هرحال لطمه‌ای به نظام آموزش عالی وارد شد. برای ما استیضاح تمام شده است گرچه از نتیجه آن خوشحال نیستیم اما از حالا به بعد نگاه ما به آینده و توسعه و پیشرفت و حل مشکلات کشور است.

برنامه‌های دولت با تغییر وزیر علوم عوض نشده است
سرپرست وزارت علوم همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها گفت: ما باید تلاش کنیم سال تحصیلی با نشاط آغاز شود.

فرجی دانا در دانشگاه‌ها و وزارت علوم همکاران خوبی انتخاب کرده و جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد. البته دانشگاه‌ها مشکلاتی هم دارند و امیدوارم دولت کمک کند تا بخش عمده دغدغه دانشگاهیان به مسائل آموزشی و علمی و نه به مسائل مالی صرف شود.

وی در ادامه اظهار کرد: برنامه‌های دولت با تغییر وزیر علوم عوض نشده است. فرجی‌دانا سیاست‌های دولت و رییس جمهور را دنبال می‌کرد و تا زمانی که روحانی رییس جمهور باشد هر وزیری برنامه‌های دولت را ادامه می‌دهد.

نجفی در ادامه در تشریح برنامه‌های خود برای وزارت علوم گفت: در هشت سال گذشته بخشی از اختیارات دانشگاه‌ها از آنها گرفته شد که اکنون باید این اختیارات بازگردانده شود و استقلال دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد. البته باید حدود و ثغور استقلال دانشگاه‌ها مشخص شود. همچنین بخشی از اختیارات وزارت علوم از آن گرفته شده که باید با تعامل و استدلال با سایر دستگاه‌ها این اختیارات را بازگرداند.

به گفته وی باید تصمیمات وزارت علوم براساس یک نظام تصمیم‌ساز گرفته شود که این نظام باید براساس خردجمعی حوزه آموزش عالی طراحی شود.

سرپرست وزارت علوم در پایان با بیان اینکه اصل مشارکت دانشگاه‌ها یک اصل بدیهی است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته توجه به کمیت در آموزش عالی به این نظام لطمه وارد کرده که اکنون باید به کیفیت آموزش عالی نیز توجه بیشتری کرد. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------