زمان برگزاری آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی



اخبار,اخبار دانشگاه , آزمون بورد تخصصی

 

اخبار دانشگاه - زمان برگزاری آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی

طراحی سوالات شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و هشتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی در دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی آغاز و زمان برگزاری این آزمون‌ها اعلام شد.

به گزارش فارس، طراحی سؤالات این دوره از آزمونهای بورد تخصصی و فوق تخصصی با حضور ضیائی، معاون آموزشی وزارت بهداشت،پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمع کثیری از اساتید طراح سؤال دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور آغاز شد.

سید امیر محسن ضیائی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه جلسه طراحی سؤالات آزمون، آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی را بزرگترین امتحان در کشور از نظر ارزش و اعتبار در سطح وزارت علوم و بهداشت عنوان کرد و آن را ملاکی برای عضویت در هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور برشمرد.

وی با اشاره به اینکه آزمونهای مذکور روز پنجشنبه 13 شهریور برگزار می شود، گفت: در این دروه از آزمون دانشنامه فوق تخصصی 311 داوطلب شرکت دارند که 88 نفر از آنان را زنان و 223 نفر از شرکت کنندگان را مردان تشکیل داده اند .

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: بیشترین داوطلبان شرکت کننده در آزمون دانشنامه فوق تخصصی در رشته گوارش و کبد بالغان و کمترین شرکت کنندگان مربوط به رشته جراحی کودکان هستند.

ضیائی همچنین با اشاره به آمار داوطلبان شرکت کننده در شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی گفت: در این دوره از آزمون تخصصی 3421 داوطلب در 26 رشته تخصصی ثبت نام کرده‌اند که 1570 نفر از آنان را زنان و 1851 نفر از آنان را مردان تشکیل می‌دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیشترین آمار داوطلبان در شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی را مربوط به رشته بیماریهای داخلی با 433 نفر شرکت کننده و کمترین آمار را مربوط به رشته طب هوا و فضا با ۳ نفر شرکت کننده اعلام کرد.

وی اظهار کرد: آزمونهای کتبی این دوره روز پنجشنبه 13 شهریور برگزار می شود و آزمونهای شفاهی نیز از روز 14 شهریور آغاز می شود و تا  18 شهریور طبق جدول زمانبندی  ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نتایج امتحانات را با سرعت بیشتری اعلام می‌کنیم و پذیرفته شدگان آزمون کتبی در آزمون آسکی شرکت خواهند کرد.

بنا به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت نتایج نهایی این دوره از آزمونها روز 19 شهریور اعلام خواهد شد و در مراسم اختتامیه که پنجشنبه 20 شهریور برگزار می شود از نخبگان و رتبه‌های برتر با حضور مسئولان وزارت بهداشت تقدیر می شود. این برگزیدگان می توانند از امتیاز عضویت در هیئت علمی دانشگاهها برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه این آزمون ها از نظر علمی و اجرایی از ارزش و اعتبار و کیفیت بالا برخوردار است و با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد تأکید کرد که هدف ما افزایش و ارتقای کیفیت آموزش پزشکی و به دنبال آن ارتقای سلامت مردم جامعه است که این آزمونها نیز در همین راستا برگزار می شود.

ضیائی با اشاره به اینکه مسائل اجرایی و برگزاری آزمون برعهده دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است و این دانشگاه در برگزاری این آزمونها موفق عمل کرده است از همکاری و تلاشهای شبانه روزی مسئولان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در اجرای آزمون تقدیر کرد.

اخبار دانشگاه - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------