جزییات دستور توفیقی به رئیس دانشگاه تهران



دستور توفیقی به رئیس دانشگاه تهران , دانشگاه تهران

جزییات دستور توفیقی به رئیس دانشگاه تهران

معاون پارلمانی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری اعتراض‌های گسترده دانشجویان استعداد درخشان مبنی بر عدم پذیرش در مقطع دکتری، گفت: پیرو درخواست این دانشجویان توفیقی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه تهران خواستار رفع هر چه زودتر این مشکل شده است.

سعدالله نصیری‌‌قیداری، با یادآوری انتقادات بیشماری که از سوی دانشجویان دانشگاه تهران مبنی بر اجرای بخش نامه جدید از سوی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقطع دکتری وجود دارد، افزود: با نامه نگاری صورت گرفته از سوی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رئیس دانشگاه تهران این موضوع در حال پیگیری است.

نماینده مردم زنجان در مجلس هشتم، ادامه داد: اعتراضات دانشجویان استعداد‌های درخشان دانشگاه تهران درباره عدم پذیرش در مقطع دکتری به علت وضع آیین‌نامه جدید که در آن شرط قبولی در این مقطع اتمام مراحل تحصیل در 4 ترم بوده که به امضای 45 نماینده مجلس رسیده است.

معاون پارلمانی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری اعتراض‌های گسترده دانشجویان استعداد درخشان به دلیل درنظر گرفتن بخشنامه جدید برای پذیرش در مقطع دکتری، گفت: پیرو درخواست این دانشجویان توفیقی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه تهران خواستار رفع هر چه زودتر این مشکل شده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری مستقیم سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشکل دانشجویان استعدادهای درخشان در حال رفع شدن است.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، در تشریح محورهای دستور توفیقی به رئیس دانشگاه تهران در خصوص رفع مشکلات دانشجویان استعداد درخشان، افزود: با توجه به درخواست این دانشجویان و امضای نمایندگان مجلس، جعفر توفیقی از رئیس دانشگاه تهران خواست هر چه سریع‌تر مشکل این دانشجویان را رفع کرده و تکلیفی آنان را مشخص کند.

پذیرش دانشجویان دانشگاه خوارزمی طبق ظرفیت اعلام شده در دفترچه کنکور
نصیری‌قیداری با یادآوری اعتراضات گسترده دانشجویان داوطلب پذیرش در دانشگاه‌ خوارزمی، گفت: دانشگاه خوارزمی قبل از برگزاری کنکور خواهان پذیرش 20 دانشجو در تعدادی از رشته‌ها بوده که در این باره دانشجویان با وجود شرکت در کنکور و قبولی در آزمون و مصاحبه اما موفق به ورود به این دانشگاه نشدند که علت آن پذیرش کمتر از 5 دواطلب در رشته‌های مذکور بوده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس هشتم، با بیان اینکه دانشجویان معترض به بیش از 200 نفر می‌رسند، افزود: خوشبختانه روز گذشته راهکار رفع این مشکل از سوی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیدا شد.

معاون پارلمانی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تشریح راه‌حل رفع مشکل دانشجویان متقاضی پذیرش در دانشگاه خوارزمی، یادآور شد: این دانشجویان یا در بهمن ماه سال جاری پذیرش خواهند شد یا از طریق ظرفیت اعلام شده از سوی سازمان سنجش یعنی همان 20 نفر درج شده در دفترچه پذیرش صورت می‌گیرد. /تابناك

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------