نجفی: بررسی بورسیه های دولت قبل/ ممکن است از تحصیل محروم شوند



اخبار,اخبار دانشگاه ,بورسیه های تحصیلی

 

اخبار دانشگاه - نجفی: بررسی بورسیه های دولت قبل/ ممکن است از تحصیل محروم شوند

سرپرست وزارت علوم در پایان تاکید کرد: ممکن است برخی از افراد متخلف از تحصیل محروم شوند. در این راستا ابتدا تکلیف بورسیه‌ها و بعد تکلیف مسئولان متخلف مشخص خواهد شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت و محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم امروز در محل وزارت علوم با یکدیگر دیدار کردند.
 
به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در حاشیه این دیدار و در جمع خبرنگاران درمورد بورسیه‌های غیرقانونی گفت: کمیته تخصصی رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شده و پرونده بورسیه‌ها براساس آیین‌نامه‌های زمان خود مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: تاکنون پرونده 450 دانشجو مورد بررسی قرار گرفته است اما نیمی از کار هنوز باقی مانده است و اینکه چه زمانی به اتمام برسد، بستگی به میزان وقتی دارد که اعضای جلسه برای کمیسیون اختصاص دهند.
 
وی با بیان اینکه برخی پرونده‌ها نیاز به اختصاص وقت بیشتری دارند، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان هفته همه پرونده‌ها بررسی شود.
 
سرپرست وزارت علوم ادامه داد: پرونده 480 نفر از مربیان دانشگاه‌ها برای تصمیم‌گیری به هیات امنای دانشگاه‌ها ارسال شده است و دانشگاه‌ها باید در مورد آن تصمیم بگیرند. تاکنون به برخی از پرونده‌ها پاسخ داده شده است.
 
نجفی از ارزیابی اولیه 2100 نفر در اداره کل بورسیه وزارت علوم خبر داد و گفت: این 2100 نفر مشکلی نداشتند. پرونده 1100 نفر باقی مانده که پرونده 450 نفر در کمیته بررسی شده و پرونده 650 نفر هنوز در حال بررسی است.
 
وی در مورد اعلام نتیجه بررسی بورسیه‌ها گفت: به طور کلی نتیجه بررسی 3700 بورسیه یک‌جا اعلام می‌شود و امیدواریم تا هفته آینده مشخص شود.
 
سرپرست وزارت علوم در پایان تاکید کرد: ممکن است برخی از افراد متخلف از تحصیل محروم شوند. در این راستا ابتدا تکلیف بورسیه‌ها و بعد تکلیف مسئولان متخلف مشخص خواهد شد. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------