انتقاد از دانشگاه آزاد به دلیل پذیرش دانشجوی دکتری



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - انتقاد از دانشگاه آزاد به دلیل پذیرش دانشجوی دکتری

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ از استماع گزارش دانشگاه آزاد درباره انتقادات وارده به افزایش بدون ضابطه پذیرش دانشجو برای مقطع دکترا در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: متاسفانه برخی انتقادات وارده به عملکرد دانشگاه آزاد به سایر دانشگاه‌ها نیز وارد است.

علیرضا سلیمی در گفت وگو با  خانه ملت٬ یا یادآوری افزایش بدون ضابطه پذیرش دانشجو برای مقطع دکترا ازسوی دانشگاه آزاد٬ گفت: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مدعی رفع انتقادات وارده به عملکردشان بوده و به همین دلیل جلسه فردا (یکشنبه 7 دی) کمیسیون آموزش مجلس برای بررسی گزارش عملکرد این دانشگاه برگزار خواهد شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه تا زمانی که دانشگاه آزاد نتواند هیات علمی کافی داشته باشد نباید نسبت به جذب بیش از حد مجاز دانشجو در مقطع دکتری اقدام کند٬ افزود: مجلس از مواضع خود در این باره کوتاه نیامده و با هر نوع تخلفی در سیستم علمی کشور به جد برخورد خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه لازمه جذب دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه‌های کشور داشتن زیرساخت‌های لازم و کافی است٬ گفت: نبود زیرساخت‌های لازم برای دانشجویان از جمله معضلاتی است که نه تنها دانشگاه آزاد بلکه سایر دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه‌های پیام‌نور را نیز درگیر کرده است.

وی با یادآوری اظهارات اخیر مسئولان دانشگاه آزاد٬ گفت: مسئولان این دانشگاه مدعی جذب هیات علمی در این دانشگاه به نسبت دانشجویان جذب شده هستند که حال باید با بررسی دقیق گزارش عملکرد آن‌ها صحت و سقم آن را مورد بررسی قرار داد.

سلیمی با بیان اینکه توسعه رشته‌های دانشگاهی باید از سوی سازمان‌های ذیربط یعنی شورای گسترش انجام شود٬ تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید توجیهات خود را برای توسعه رشته‌های مقطع دکتری به مجلس ارایه کند.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که آیا در توسعه رشته‌های دانشگاهی از سوی دانشگاه آزاد موافقت وزارت علوم اخذ شده یا خیر.

این نماینده مردم  در مجلس نهم٬ با انتقاد از پذیرش دانشجو در مقطع دکتری از سوی دانشگاه آزاد  در پاره ای از واحدها بدون وجود زیرساخت‌های لازم٬ گفت: بر کسی پوشیده نیست که دانشجوی مقطع دکتری در بسیاری از واحدها نیازمند زیرساخت‌هایی چون آزمایشگاه‌های مجهز بوده که در صورت فقدان چنین امکاناتی تحصیل بی‌نتیجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه برخی از انتقادات وارده به دانشگاه آزاد به سایر دانشگاه‌های دولتی کشور نیز وارد است٬ گفت: متاسفانه سایه دانشگاه آزاد بر سایر دانشگاه‌ افتاده و ایرادات آن‌ها از جمله کمبود زیرساخت‌های کافی در تاریکی‌ها دیده نمی‌شود.

اخبار دانشگاه - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------