دانشگاه‌های شبانه تعطیل می شود؟



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه‌های شبانه

 

اخبار دانشگاه - دانشگاه‌های شبانه تعطیل می شود؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متأسفانه لایحه بودجه ۹۴کوچک‌ترین نگاهی به سرانه دانشجویان شبانه نداشته است و با توجه به این شرایط دانشجویان شبانه باید شهریه سنگینی را برای تحصیل خود بپردازند که موجب کاهش انگیزه آن‌ها برای تحصیل در دوره شبانه دانشگاه‌ها می‌شود.

به گزارش خانه ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران؛محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارداشت: متأسفانه در بودجه ۹۴ سرانه‌ای به دانشجویان دوره شبانه اختصاص نیافته است که یکی از نقاط ضعف بودجه آموزشی به حساب می‌آید، چرا که در این صورت دانشجویان شبانه برای تحصیل خود باید شهریه‌های سنگین بپردازند، که این موضوع موجب کاهش انگیزه آن‌ها برای تحصیل می‌شود.


وی گفت: چنین شرایطی که به مصلحت کشور نیست، حتی دانشگاه‌هایی که دوره شبانه دارند را در خطر تعطیلی قرار می‌دهد که هر دو بعد چه تعطیلی دانشگاه شبانه و چه افزایش شهریه به صلاح کشور نیست.

زاهدی با بیان اینکه ما به دولت پیشنهاد داده‌ایم که حداقل به ازای هر دانشجوی شبانه یک سوم سرانه تعلق گیرد، خاطر نشان کرد: این سرانه موجب تشویق دانشجویان و دلگرمیشان برای ادامه تحصیل در دوره‌های شبانه می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: ما خواستاریم دولت توجه ویژه‌ای به سرانه دانشجویان شبانه داشته باشد.
اخبار دانشگاه - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------