وزیر علوم: دوره بسیاری از رشته های دانشگاهی به پایان رسیده، اما هنوز دانشجو می پذیرند



اخبار,اخبار دانشگاه ,وزیر علوم

 

اخبار دانشگاه - وزیر علوم: دوره بسیاری از رشته های دانشگاهی به پایان رسیده، اما هنوز دانشجو می پذیرند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در طول سال های گذشته امکانات و بودجه آموزش عالی به اندازه گستردگی دانشگاه ها افزایش نیافته است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمد فرهادی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شریف افزود: در سال های گذشته ما سقف و اعتباراتی برای تعداد مشخصی دانشگاه داشتیم که جوابگوی نیاز آنها بود اما علیرغم گسترده شدن دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری این اعتبارات و امکانات افزایشی نداشته است.

وی گستردگی آموزش عالی را در حال حاضر بیش از حد انتظار توصیف کرد و گفت: در برخی از استان ها چند دانشگاه صنعتی داریم که جهت دهی آنها بسیار حائز اهمیت است. دوره بسیاری از رشته هایی که در حال حاضر در دانشگاه ها وجود دارد به اتمام رسیده و باید رشته های جدید، رشته های هم پوشان و رشته های میان رشته ای در دانشگاه ها ایجاد شود.

فرهادی خواستار کمک استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در ساماندهی، بازبینی و بازنگری رشته های در حال تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شد و گفت: باید موضوع تجمیع واحدهای آموزش عالی دنبال شود.

او سیاست اصلی وزارت علوم را کیفیت آموزش عالی عنوان کرد و گفت: باید به سمت دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین برویم چرا که رسیدن به علم و فناوری موجب خلق ثروت می شود و نیاز کشور است.

وزیر علوم خواستار ماموریت گرا شدن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شد و خاطرنشان کرد: هر یک از دانشگاه های ما باید در یک موضوع از صفر تا 100 مرجع و مطرح باشند.

وی مرکز توسعه دانشگاه صنعتی شریف را الگویی موفق توصیف کرد و گفت: سایر دانشگاه ها نیز می توانند یک مرکز مشابه در دانشگاه خود ایجاد کنند.

دکتر فرهادی افزود: یکی از سیاست های اصلی ما جذب دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در ایران به ویژه از کشورهای همسایه، کشورهای اسلامی و آسیای جنوب شرقی است.

گفتنی است در پایان این مراسم، وزیر علوم از 22 پژوهشگر برتر و 4 استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف با اهدای لوح، تقدیر کرد.

اخبار دانشگاه - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------