زمان اعلام نتایج فراگیر ارشد پیام نور



اخبار,اخبار دانشگاه , دانشگاه پیام نور

سرپرست دانشگاه پیام نور درجریان بازدید از روند برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر این دانشگاه که صبح امروز برگزار شد، در مورد اعلام نتایج گفت: نتایج این آزمون در اواخر مرداد 1394 انجام می‌شود.

محمدعلی سرلک در گفت‌وگو با  ایسنا با تاکید بر اینکه آزمون با نظم خوبی برگزار شد، اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در پنج گروه آزمایشی فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و علوم پایه برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیش از 80 هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، در مورد ظرفیت پذیرش گفت: ظرفیت پذیرش این آزمون حدود 17 هزار نفر است که 12 هزار و 600 نفر به شیوه آموزشی و پژوهشی و 4000 نفر به شیوه الکترونیک پذیرفته خواهند شد.

سرپرست دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این آزمون در 101 و 118 حوزه امتحانی به صورت همزمان برگزارشد، ادامه داد: همه 31 استان کشور میزبان برگزاری این آزمون بوده‌اند.

سرلک در ادامه در مورد زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نتایج این آزمون در اواخر مردادماه اعلام خواهد شد و پذیرفته‌شدگان از ابتدای مهر 94 می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که ظرفیت پذیرش در مقایسه با سال‌های قبل چگونه است، گفت: ظرفیت پذیرش تقریبا شبیه سال گذشته است. ما قصد نداریم در مقاطع ارشد و دکتری بیش از سال‌های قبل دانشجو پذیرش کنیم زیرا ظرفیت‌مان در این مقاطع تکمیل است و داوطلبان چندین برابر ظرفیت ما هستند. ظرفیت پذیرش ما طبق برنامه کیفی، کم است اما برآیند خروجی دانشگاه پیام نور نشان می‌دهند که آزمون‌های این دانشگاه از کیفیت بالایی برخوردار است.

کسب رتبه یک خدمات آموزشی توسط دانشگاه پیام نور

سرپرست دانشگاه پیام نور در ادامه با اشاره به رتبه‌بندی استنادی جهان اسلام اظهار کرد: امسال براساس آخرین رتبه‌بندی استنادی جهان اسلام که زیر نظر وزارت علوم است، دانشگاه پیام نور به مدد آزمون‌های متمرکز، منبع محور بودن، استفاده از فناوری‌های جدید و زیرساخت‌های پیشرفته‌ای که فراهم کرده است، موفق شد رتبه یک کیفیت خدمات آموزشی را در بین دانشگاه‌های کشور به همراه دانشگاه شریف و دانشگاه‌های علوم پزشکی کسب کند. همین‌طور دانشگاه پیام نور موفق شد جزو 10 دانشگاه برتر کشور از نظر پژوهشی باشد و رتبه دهم را از این نظر کسب کرد که این نشان‌دهنده کیفیت بالای آموزش و پژوهش در دانشگاه پیام نور است.

 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------