جوانترین و پیرترین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چندسال سن دارند؟



اخبار,اخبار دانشگاه ,آزمون کارشناسی ارشد

علوی فاضل، جوان ترین داوطلب را فردی 17 ساله از شهر تبریز و متقاضی رشته تربیت بدنی و مسن ترین داوطلب را فردی 80 ساله از همدان و متقاضی رشته روانشناسی معرفی کرد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از حوزه های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 94 با اشاره به اینکه میانگین سنی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد امسال 22 سال است، گفت: این عدد نشان دهنده آن است که دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی موفق عمل کرده و جوان های کشور متقاضی ورود به دوره کارشناسی ارشد هستند و نشان دهنده این است که سطح تحصیلات عالی در بین جوانان کشور افزایش یافته است.

مجتبی علوی فاضل، با اشاره به ورود جوانان به دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این یک نوید خوب برای جامعه دانشگاهی کشور است که افتخار آن نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور در 125 مجموعه امتحانی و در 6 نوبت برگزار می شود، گفت: در هر نوبت بین 80 تا 100 هزار داوطلب شرکت کننده در 7 گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و هنر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

علوی فاضل، جوان ترین داوطلب را فردی 17 ساله از شهر تبریز و متقاضی رشته تربیت بدنی و مسن ترین داوطلب را فردی 80 ساله از همدان و متقاضی رشته روانشناسی معرفی کرد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: حدود 63 هزار نفر از داوطلبان از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان فعال، آزادگان، شاهد و رزمندگان هستند.

وی گفتک هیچ محدویت سنی، جنسی و منطقه ای در پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد نداریم، تنها ملاک انتخاب، نمره کسب شده است و هر داوطلب دارای 100 انتخاب بوده که این موضوع نشان دهنده آن است که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل یک تقاضای اجتماعی و ما آموزش را وظیفه دانشگاه می دانیم.

 

اخبار دانشگاه - ایسکانیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------