شایعه تغییر رئیس دانشگاه تهران



اخبار ,اخبار دانشگاه ,تغییر رئیس دانشگاه تهران

اخبار دانشگاه - شایعه تغییر رئیس دانشگاه تهران

وزیر علوم با بیان اینکه تغییر رئیس دانشگاه تهران شایعه است، گفت: برای تغییر روسای دانشگاه‌ها، هیئت‌های ارزیابی و کارشناسی به دانشگاه اعزام می‌شوند ولی برای دانشگاه تهران حتی هنوز هیئت ارزیابی نیز اعزام نشده است.

 رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه‌ چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: سعی داریم روسای دانشگاه‌ها که از احکامشان مدتی باقی مانده است تا انتهای مدت حکم بر سمت خود باقی بمانند و پس از آن هیئت ارزیابی به کارشناسی عملکرد روسای دانشگاه‌ها می‌پردازد. 

 

وی افزود: برخی روسای دانشگاه‌ها دوره 8 ساله خدمتشان به پایان رسیده است و ادامه کار آنها مشکل دارد ولی برخی دیگر که دوره چهار ساله را به اتمام رسانده‌اند هیئت‌های ارزیابی به دانشگاه اعزام شده و با نظر کارشناسی و اظهار‌نظر دانشجویان سعی می‌کنیم با نظر حداکثری فردی اصلح که فضای آرامی را در دانشگاه ایجاد کند منصوب کنیم. 

 

وی با بیان اینکه تغییر روسای دانشگاه‌ها بدون عجله انجام می‌شود، اظهار داشت: در رابطه با دانشگاه تهران شایعاتی مطرح می‌شود که نمی‌دانم افراد با بیان این شایعات می‌خواهند به کجا برسند ولی امیدواریم بازار شایعات جای خود را به اطلاعات بدهد. 

 

وزیر علوم اضافه کرد: هنوز به دانشگاه تهران هیچ هیئت ارزیابی نیز اعزام نشده است، ما قائل به کار مخفی نیستیم و هیچ حکم یک دفعه‌ای صادر نکرده‌ایم بلکه کارها را با مطالعه و مشورت انجام می‌دهیم. 

 

وی در رابطه با برنامه‌ریزی در مورد برگزاری کنکور سراسری گفت: ما مجری قانون مجلس هستیم و قانونی که مجلس تصویب کرده را اجرا می کنیم. آموزش و پرورش نیز ملزم به برگزاری آزمون‌های استاندارد است. زمانی باید سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را لحاظ کنیم. 

 

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی گام به گام در مورد کنکور اگر اثرات تخریبی وجود دارد به حداقل برسد.

اخبار دانشگاه - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------