شرایط ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - شرایط ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متقاضیان ثبت‌نام دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی باید در زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده باشند.

 دکتر ناصر اقبالی با اعلام این خبر، گفت: داوطلبان ممتاز در نظر داشته باشند در صورتی که در زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده و نمره پایان نامه معدل آنها مشخص شده است، می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

وی افزود: این دسته داوطلبان باید میانگین نمرات دوره کارشناسی ارشد آنها برای علوم انسانی 18 و برای سایر رشته‌ها 17 باشد، که رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی جزء استثنائات محسوب می‌شوند و معدل 17 برای آنها درنظر گرفته می‌شود.

رییس مرکز آزمون ادامه داد: نداشتن دروس معادل سازی، فارغ‌التحصیل شدن در 6 نیمسال، نمره پایان نامه 18.50 و متجانس و همنام بودن رشته انتخابی از شرایط دیگر ثبت‌نام در دوره دکتری بدون آزمون است.

اقبالی در مورد حوزه‌های انتخابی داوطلبان با آزمون دوره دکتری، گفت: امسال برای اولین بار داوطلبان دوره با آزمون دکتری می‌توانند حوزه امتحانی خود را بر اساس نزدیکی به محل سکونت خود انتخاب کنند، حوزه‌های امتحانی امسال شامل اصفهان(خوراسگان)، علوم و تحقیقات خوزستان، تبریز، تهران، مشهد، رشت، ساری، شیراز، کرمان، علوم و تحقیقات کرمانشاه و پردیس علوم تحقیقات سیستان و بلوچستان است.

وی در خصوص رعایت شروط تجانس برای شرکت در آزمون دوره دکتری امسال، اظهار کرد: داوطلبان دوره دکتری با آزمون می‌توانند بدون در نظر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد خود، انتخاب رشته کنند، اما این شرط شامل رشته های بدون آزمون، رشته دامپزشکی (با آزمون) و مدیریت خدمات بهداشت درمانی نمی‌شود.

اقبالی تأکید کرد: داوطلبان برای آگاهی از جزئیات رعایت شرط تجانس به دفترچه دوره دکتری که در سایت www.azmoon.org قرار دارد، مراجعه کنند.

رئیس مرکز آزمون در پایان توصیه کرد: داوطلبان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هر سؤال یا ابهامی به سایت‌های www.azmoon.org و www.pubr-azmoon.com مراجعه کنند و در قسمت پرسش و پاسخ، سؤال خود را مطرح کنند و یا به آدرس الکترونیکی porsesh@pubr-azmoon.com ایمیل خود را ارسال کنند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------