مجلس به پرونده3000دانشجودکتری ورود کند



اخبار ,اخبار دانشگاه ,دانشگاه علامه طباطبایی

 

اخبار دانشگاه - یک استاد دانشگاه:
مجلس به پرونده3000دانشجودکتری ورود کند

یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اخبار ورود بدون آزمون 3000 دانشجوی دکتری به دانشگاه گفت: باید پرونده این دسته از دانشجویان در وزارت علوم بررسی شود و ادامه تحصیل آنها منوط به شرکت در آزمون و کسب حدنصاب نمره شود.

دکتر امیرمحمود حریرچی با بیان اینکه باید به وضعیت این 3000 دانشجوی دکتری رسیدگی شود، اظهار کرد: توان و شرایط تحصیلی و علمی این افراد برای ادامه تحصیل باید مجدد بررسی شود، علاوه بر برگزاری آزمون برای این افراد باید توجه کرد که مدارک مقطع لیسانس و فوق لیسانس این افراد چه میزان با رشته‌ای که در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند مرتبط است و معدل آن‌ها باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه افراد بورس شده دانشجویان نخبه به حساب می‌آیند، گفت: باید به پیشرفت تحصیلی آن‌ها در مقطع دکتری توجه شود چرا که تجربه نشان داده است افرادی که بدون آزمون و شرایط لازم علمی وارد مقطعی می شوند معمولا تلاش چندانی در تحصیل خود ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: شورای بورس وزارت علوم و هر دانشگاه باید با در نظر گرفتن عملکرد این دسته از دانشجویان در دوره فعلی و توجه به سوابق تحصیلی آنها درباره وضعیتشان تصمیماتی اخذ کنند.

وی با ارائه پیشنهادات خود در این زمینه، اظهار کرد: پس از بررسی وضعیت این دسته از دانشجویان اگر شرایط لازم را نداشتند ، وزارت علوم و دانشگاه عذر آنها را بخواهد و همچنین با بررسی معدل و سوابق تحصیلی آنها شرایطی مانند ارائه مدرک معادل و یا اخذ شهریه و قرار دادن در گروه شبانه آن‌ها در نظر گرفته شود.

حریرچی با بیان اینکه مجلس نیز باید به این مساله رسیدگی و حقیقت‌سازی کند، گفت: مجلس باید در امور اجرایی که قانون در آن اجرا شده است نظارت کند، در همین راستا نیز آیین نامه‌هایی را وضع کند.
اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------