ردپای فرهاد رهبر در تبلیغات و فضاسازی علیه وزیر علوم؟



اخبار ,اخبار دانشگاه ,وزیر علوم

 

اخبار دانشگاه - رییس دانشگاه تهران پاسخگو نیست
ردپای فرهاد رهبر در تبلیغات و فضاسازی علیه وزیر علوم؟

توضیح فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران در رابطه با اینکه چگونه برگه درخواست مجوز یک تشکل دانشجویی که تنها می بایست در اختیار معاونت فرهنگی دانشگاه و مجموعه حراست دانشگاه باشد، سر از رسانه های خاص در آورده می تواند هر گونه سوءظن درباره فعالیت مسئولان دانشگاه تهران علیه وزرات علوم وشخص وزیر را منتفی کند.

فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران باید به این سوال پاسخ بدهد که آیا در تبلیغات منفی و جریان سازی رسانه ای اخیر علیه وزارت علوم و شخص وزیر نقشی دارد یا خیر.

 زمان زیادی از احضار وزیر علوم به مجلس برای پاسخگویی نسبت به قصور مسئولان دانشگاه تهران در قضیه مرگ کورش صوفیه دانشجوی کارشناسی ارشد پردیس کرج این دانشگاه نمی گذرد که این بار رسانه های خاص  با انتشار اخبار مربوط به برگزاری یک برنامه دانشجویی در دانشگاه تهران درصدد فضاسازی علیه وزیر علوم برآمدند.

ماجرا از آنجایی شروع شد که روز گذشته برخی رسانه های منتسب به جریان های خاص خبری را با عنوان «حضور وزارت علومی‌های دولت خاتمی در اتاق‌فکر فرجی‌دانا» منتشر کردند. در خبر یکی از خبرگزاری ها  که بخش هایی از آن عینا در گزارش سایت یک خبرگزاری نیز تکرار شد، به  لیست بلندبالایی از افراد مختلف با گرایش های متفاوت تحت عنوان اتاق فکر آقای دکتر فرجی دانا اشاره شد.

 

در این گزارش ها که اهداف و نیت های سیاسی بازی در آن مشهود بود، اهداف متفاوتی همچون برنامه ریزی برای انتخابات مجلس، تعیین روسای دانشگاه و … به این اتاق فکر خیالی نسبت داده شده بود. در این خبرها عنوان شده بود که قرار است این افراد به عنوان سخنرانان همایش «بررسی تطبیقی عملکرد وزارت علوم در دوره های مختلف» برگزار کند، سخنرانی کنند و اشاره کرده بودند این همایش، همایشی برای رونمایی از اتاق فکر دکتر فرجی دانا است.

 امروز اما دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در مصاحبه ای با ایسنا ضمن تکذیب و دروغ پراکنی های این رسانه ها به گلایه از «تداوم حضور افراد غیر دانشگاهی در محیط های دانشگاه ها و به خصوص دانشگاه مادری چون دانشگاه تهران» پرداخت. وی اظهار داشت همایشی با همین عنوان توسط انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی قرار است برگزار شود، اما اینکه چیزی به اسم اتاق فکر آقای دکتر فرجی دانا وجود داشته باشد و همه سخنرانان این همایش، دقیقا همان اعضای این اتاق فکر باشند را کذب دانست و درج برخی اسامی چون نام دکتر توفیقی و همچنین اعلام زمان ۱۳ و ۱۴ بهمن برای برگزاری این همایش را نیز در زمره دروغ پراکنی های این رسانه ها دانست.

 وی اظهار داشت متاسفانه ما نمی دانیم چه کسانی محتوای همایشی را که در حال طی مراحل اخذ مجوز بوده، در اختیار این رسانه ها قرار داده اند.

بررسی خبرنگار پیام نو نشان می دهد که روال قانونی برگزاری مراسم های دانشجویی به این شکل است که ابتدا از مسئولان دانشگاه درخواست مجوز می شود و با موافقت مسئولان دانشگاه (معاونت فرهنگی پس از استعلام و موافقت حراست دانشگاه) سخنرانی انجام می شود.

با توجه به گرایش ها و همسویی میان رسانه های منتشر کننده خبر کذب با مسئولان فعلی دانشگاه احتمال دارد که مسئولان دانشگاه تهران با اهداف خاصی همچون هزینه سازی برای وزارت علوم وشخص وزیر، محتوای همایش انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را قبل از طی مراحل اخذ مجوز در اختیار رسانه های همسو قرار داده اند و با نسبت دادن یک برنامه کاملا دانشجویی به وزارت علوم و شخص فرجی دانا، وزیر علوم را تحت فشار رسانه های محافظه کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پیام نو در همین راستا  توضیح فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران در رابطه با اینکه چگونه برگه درخواست مجوز یک تشکل دانشجویی که تنها می بایست در اختیار معاونت فرهنگی دانشگاه و مجموعه حراست دانشگاه باشد، سر از رسانه های خاص در آورده می تواند هر گونه سوءظن درباره فعالیت مسئولان دانشگاه تهران علیه وزرات علوم وشخص وزیر را منتفی کند. اگرچه  بعید است که فرهاد رهبر تاکنون سعی کرده با چراغ خاموش و از طریق لابی های آشکار و پنهان خود را حفظ کند، توضیح روشنی در این باره داشته باشد.

اخبار دانشگاه - پیام نو

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------