دانشگاه ایرانیان در دستور کار شورای عالی انقلاب



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه ایرانیان

 

اخبار دانشگاه - معاون وزیر علوم:

دانشگاه ایرانیان در دستور کار شورای عالی انقلاب

معاون آموزش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع دانشگاه ایرانیان در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قراردارد و ما منتظریم این شورا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

 جعفر میلی منفرد روز شنبه در حاشیه همایش «بررسی و تبیین نقش اخلاقی و تربیتی استاد» که در دانشگاه خوارزمی در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران افزود: کلا این شورا، موضوع دانشگاه ایرانیان را بررسی و پس از تصمیم گیری اعلام نظر خواهد کرد. 

 

** سند آمایش آموزش عالی جدا از طرح آمایش توسعه کشور نیست

معاون آموزشی وزیر علوم درباره بحث طرح سند آمایش آموزش عالی گفت: این طرح آمایش جدا از طرح آمایش توسعه کشور نیست و باید طرح آمایش توسعه کشور را فراهم کنیم که در هر منطقه و استانی از کشور باید چه توسعه ای پیدا کند. 

 

وی افزود: این توسعه شامل توسعه های صنعتی، اقتصادی، کسب و کار و خدمات است.

 

به گفته میلی منفرد با مشخص شدن این زمینه ها می توان سند آمایش را تدوین کرد که در هر منطقه ای چه رشته هایی و مقاطع تحصیلی می شود راه اندازی کرد. 

 

** طرح روند اصلاح پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور 

میلی منفرد در پاسخ به سوالی در رابطه با طرح روند اصلاح پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور گفت: یکی از مهم ترین مباحث ما در وزارت علوم ارتقای کیفیت است. 

 

وی افزود: به اعتقاد آموزش عالی کیفیت یکی از اهداف نظام علمی کشور است و برای ارتقای این کیفیت باید از وضعیت فعلی ارزیابی داشته باشیم. 

 

میلی منفرد ادامه داد: این ارزیابی در دانشگاه های پیام نور، غیردولتی و آزاد در حال انجام است و دانشگاه آزاد هم در همین زمینه فعالیت هایی را کرده است. 

 

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: متوازن کردن ظرفیت ها می تواند ارتقای کیفیت ها به مجموعه را به دنبال داشته باشد. 

 

** پردیس های خودگردان بحث قانون برنامه است 

میلی منفرد درباره پردیس های خودگردان گفت: این موضوع بحث قانون برنامه است و در این مدت سعی کردیم کیفیت را در پردیس ها افزایش دهیم. 

 

وی گفت: ورود دانشجویان و انتخاب آنان را قانونمند کردیم و سعی شده نظارت بر پردیس ها را بیشتر کنیم تا کیفیت را در تحصیلات تکمیلی افزایش دهیم. 

اخبار دانشگاه - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------