امتحانات در دهه اول محرم لغو شد



 

 

امتحان

 

 

 

به منظور حضور پررنگ و شايسته دانش‌آموزان در مراسم عزاداري سالار شهيدان، در دهه نخست محرم هيچگونه امتحاني برگزار نمي‌شود.

زكريا يازرلو، مدير‌كل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، با تاييد خبر عدم برگزاري امتحانات دانش‌آموزان در دهه نخست ماه محرم، افزود: با برنامه‌ريزي كه در اين ايام شده است، امتحاني از دانش‌آموزان گرفته نمي‌شود و آنها مي‌توانند با خيالي آسوده در مراسم سوگواري اباعبدالله ‌الحسين (ع) حضور يابند.

وي توضيح داد: پس از دهه اول محرم، مدارس طبق برنامه قبلي خود مي‌توانند امتحانات را برگزار مي‌كنند و دانش‌آموزان نيز بايد همكاري لازم را با مديريت و معلمان مدرسه داشته باشند.

مدير‌كل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: عدم برگزاري امتحان در دهه نخست محرم موجب مي‌شود كه دانش‌آموزان بتوانند براي تقويت باورهاي مذهبي خود در مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان به طور شايسته حضور يابند.

يازرلو با اشاره به اين‌كه اضطراب امتحانات موجب حضور كمرنگ دانش‌آموزان در مراسم عزاداري اباعبدالله (ع) مي‌شود، تصريح كرد: از مديريت و معلمان مدارس درخواست داريم كه در دهه نخست ماه محرم مراعات حال دانش‌آموزان را داشته باشند و امتحاني برگزار نكنند.

وي اضافه كرد: مطمئنا مدارس با اين تمهيدات مي‌توانند تاثير مناسب و مفيدي در توجه دادن دانش‌آموزان براي شركت در مراسم عزاداري امام حسين (ع) داشته باشند كه اين اقدام موجب اشتياق دانش‌آموزان براي حضور در كلاس‌هاي درس مي‌شود چرا كه درمي‌يابند مديريت مدرسه با آنها همكاري لازم و خوبي در زمينه‌هاي مختلف دارد.

غيبت دانش‌آموزان بيمار در روزهاي آلوده موجه است

از سوي ديگر، كارشناس مسوول سلامت سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: غيبت و گواهي پزشكي دانش‌آموزان داراي مشكل «قلبي» و «تنفسي» در روزهاي آلوده موجه است.محبوبه ابطحي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به تداوم آلودگي هواي تهران گفت: آموزش و پرورش در خصوص تعطيلي مدارس در روزهاي اضطرار، تابع تصميمات استانداري و كميته مربوطه است و براي روزهاي هشدار نيز تدابير و دستوراتي اتخاذ شده كه در قالب بخشنامه به تمام مناطق، ادارات و مدارس شهر تهران ارسال شده است.

وي با تاكيد بر اين‌كه دانش‌آموزان در روزهايي كه به عنوان روزهاي آلوده در تهران اعلام مي‌شود، نبايد فعاليت بدني در محيط‌‌هاي باز داشته باشند، به آنها توصيه كرد از تردد غيرضرور در خيابان‌ها و مراكز شهر اجتناب كنند..../تحلیل:تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------