انتقاد دانشگاه پيام‌نور از رسانه‌اي شدن نامه وزارت علوم



دانشگاه پيام نور , اخبار کنکور , کنکور 91

 

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور با اشاره به محتواي الكترونيك 100 رشته كارشناسي ارشد اين دانشگاه، گفت: از اين تعداد، 38رشته غني‌سازي شده است كه در گام‌هاي بعدي مابقي اين دروس، غني‌سازي مي‌شوند كه اين مسئله مورد سئوال وزارت علوم قرار گرفت.

عبدالله معتمدي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به نامه وزارت علوم به دانشگاه پيام نور مبني بر عدم غني‌سازي محتواي برخي دروس، گفت: 38 رشته كارشناسي ارشد علاوه بر محتواي الكترونيك، غني‌سازي شده بود اما برنامه ما، غني‌شدن كليه رشته‌هاي كارشناسي ارشد بود كه پيش از اين محتواي آنان الكترونيكي شد بود.

وي درخصوص غني‌سازي رشته‌ها، گفت: در مرحله محتواي الكترونيك، استاد مربوطه مطالب مهم كتاب را به صورت تايپ شده بر سايت قرار مي‌دهد كه در مرحله غني‌سازي، عكس، انيميشن و مسائل جنبي كار اضافه و در مجموع دايناميك مي‌شود.

وي با بيان اينكه اين تعداد دروس كه در حال حاضر در سيستم وجود دارد در مرحله اول است و هنوز غني نشده است، افزود: وزارت علوم در اين رابطه نامه‌اي به دانشگاه ارسال و از ما سوال كرد كه ما نيز نسبت به آن پاسخگو بوديم.

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور اظهار كرد: اينكه چه اتفاقي افتاد كه اين نامه رسانه‌اي شد، مسئله‌اي بود كه ما نيز نسبت به آن معترض هستيم.

وي همچنين در خصوص مشكلات الكترونيكي دانشجويان مجازي، گفت: در حال حاضر دانشگاه پيام‌نور داراي گسترده‌ترين شبكه دانشجويان الكنرويك با حضور 3500 دانشجوي كارشناس ارشد در كشور است كه به صورت صرفا الكترونيكي تحصيل مي‌كنند.

معتمدي با اشاره به مشكلات دانشجويان دانشگاه پيام نور در امور اينترنتي دانشگاه، گفت: ممكن دانشجويان از محلي كه با شبكه در تماس هستند، مشكل دارند و يا پهناي باند لازم را نداشته باشند. از طرف ديگر روزانه 40 كلاس در هر ساعت به صورت اينترنتي برگزار مي‌شود كه ممكن است برخي از دانشجويان مشكلات اينترنتي داشته باشند.

وي با بيان اينكه كليه كلاس‌ها پس از تدريس ضبط مي‌شوند، گفت: بنابراين اگر دانشجويي نتواند در آن زمان دسترسي داشته باشد، مي‌تواند از برنامه‌هاي ضبط شده استفاده كند.

معاون آموزش دانشگاه پيام‌نور با بيان اينكه ما براي حضور در كلاس‌هاي نظري الزامي نداريم، افزود: البته خود را ملزم مي‌دانيم كه كلاس را ارايه كنيم ولي دانشجويان بايد در كلاس‌هاي عملي حضور داشته باشند..../ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------