تغییر روسای هفت دانشگاه کشور



 

 

 

دانشگاه

 

 

به گزارش مهر، محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به مصوبات جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: احکام ریاست اردشیر شیخ‌آزادی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، عباس اسماعیلی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رضا ایمانی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و عبدالرضا صباحی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین شورا احکام جهانشیر امینی برای ریاست دانشگاه کردستان، محمد زادشکویان برای ریاست دانشگاه مراغه و مسود گنجی برای ریاست دانشگاه محقق اردبیلی را مورد تایید قرار داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از بررسی وضعیت تعطیلات در ایران توسط این شورا خبر داد و گفت: این جلسه شورا که به ریاست احمدی‌نژاد تشکیل شد وضعیت تعطیلات کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: علی‌رغم برداشتی که از میزان تعطیلات در کشور است، بررسی‌های مقایسه‌ای و تطبیقی نشان می‌دهد که مجموع تعطیلات رسمی و آخر هفته در ایران، پس از کشور یمن از نظر میزان کم بودن در رده دوم جهان است.

مخبر دزفولی با بیان اینکه تعطیلات کارکردهای مختلفی دارد و نگاه تک بعدی اقتصادی به مقوله تعطیلات نگاه درستی نیست، گفت: در بحث تعطیلات باید نگاه جامع به تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و همچنین اقتصادی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: کشور ما کشوری با ویژگی‌های اسلامی، انقلابی و ملی است که هر کدام از این ویژگی‌ها، نقش‌های مختلفی برای تعطیلات دارند. از منظر اقتصادی گرچه در نظام رسمی، کار در ایام تعطیلی غیرفعال است ولی در نظام غیررسمی مسافرت‌ها افزایش پیدا کرده و صنایعی که با گردشگری مرتبط هستند، رونق بیشتری پیدا می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: این گزارش نشان داد که وضعیت تعطیلات در ایران در مقایسه با وضعیت تعطیلات با سایر کشورهای جهان در سطح کمی قرار دارد و گزارش ارائه شده به اتفاق مورد تایید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و مقرر شد گزارش به ‌صورت سندی رسمی منتشر شود تا برای برنامه‌ریزی بهینه ساماندهی وضعیت تعطیلات مورد استفاده قرار گیرد..../تحلیل:عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------