زمان برگزاری دوره دانش‌افزایی اساتید دانشگاهی



اخبار ,اخبار دانشگاه ,برگزاری دوره دانش‌افزایی اساتید

اخبار دانشگاه - برگزاری دوره دانش‌افزایی اساتید از نیمه خرداد

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری دوره دانش افزایی اساتید از نیمه خرداد امسال گفت: پیش بینی می کنیم در تابستان 93 حدود 10 هزار نفر از اساتید از دانشگاه های کل کشور در دوره دانش افزایی استادان شرکت کنند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، حجت الاسلام سیدمهدی ساداتی نژا در این باره افزود: طرح دانش افزایی ضیافت اندیشه استادان با توجه به اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و برای ارتقا استادان در ماده یک فرهنگی به عنوان یکی از روش های کسب امتیاز فرهنگی دیده شده است، امسال تابستان نیز در دانشگاه های سراسر کشور برگزار می گردد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته استقبال خوبی از سوی استادان برای شرکت در این دوره دانش افزایی صورت گرفت، افزود: بیش از 16 هزار نفر استاد در 544 دوره آموزشی و عناوین پنجگانه شامل" اندیشه سیاسی، تعلیم و تربیت، اخلاق حرفه ای ، معرفت شناسی و تاریخ تمدن"شرکت کردند .

 

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد رهبری در دانشگاه ها اضافه کرد: امسال نیر مقدمات کار برای اجرای این طرح در دانشگاه های سراسر کشور با مکاتبه با مسئولان دفاتر نهاد رهبری و دبیران هم اندیشی در دست اقدام است و تاکنون بیش از 100 مرکز در خواست های خود رابرای اجرای این طرح در تابستان به ما اعلام کرده اند.

 

ساداتی نژاد تصریح کرد: امسال بناداریم برنامه ضیافت اندیشه را در 10 بازه زمانی یعنی ده دوره از نیمه دوم خرداد تا پایان شهریور اجرا کنیم که 3 دوره آن بصورت ده روزه در ماه رمضان از دهه اول تا سوم آن پیش بینی شده است .

 

وی در ادامه عنوان داشت: هرکدام از دفاتر و دانشگاه های مجری این طرح به انتخاب خود و متناسب با شرایط دانشگاه زمان پیشنهادی برگزاری این دوره را به مرکز هم اندیشی اعلام می کنند و مرکز هم هماهنگی های لازم را جهت اعزام مدرس در زمان های مورد نظر اعلام می کند .

 

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها بیان داشت: یکی از مواردی که مرکز هم اندیشی روی اجرای آن در دانشگاه ها تاکید دارد برگزاری برنامه های فرهنگی و فوق برنامه در حاشیه برگزاری دوره های دانش افزایی با حضور خانواده ها و فرزندان استادان است .

 

وی در ادامه افزود: دوره های "مشاوره خانوادگی"،" آسیب شناسی ماهواره و اینترنت"، "برگزاری کرسی های آزاداندیشی" ؛ "مسابقات قرآنی"، "ضیافت افطار"، "برنامه های ورزشی و تفریحی" . نشست‌های هم اندیشی در موضوعات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اعتقادی از جمله این برنامه های فرهنگی ویژه خانواده های استادان در کنار دوره های آموزشی خواهد بود.

 

ساداتی نژاد با بیان اینکه برخی مراکز دوره دانش افزایی را در قالب برنامه اردویی در مشهد مقدس برگزار می کنند، گفت: سال قبل 28 دانشگاه دوره شان را در مشهد اجرا کردند و برخی دانشگاه ها نیز این اردو ها را در استان های خوش آب و هوا برگزار می کنند و دانشگاه مازندران دوره ضیافت اندیشه خود را در عتبات عالیات برگزار کرد.

 

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم در تابستان 93 حدود 10 هزار نفر از اساتید از دانشگاه های کل کشور در دوره دانش افزایی استادان شرکت کنند .

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای ثبت نام اساتید در طرح ضیافت اندیشه براساس اعلام هر دانشگاه خواهد بود، اضافه کرد: کمیته ای 3 نفره متشکل از مسئول دفتر نهاد رهبری، دبیر هم اندیشی و معاون آموزشی دانشگاه برنامه زمان بندی برگزاری دوره های دانش افزایی را با مشورت با مسئولان همان دانشگاه انجام می دهند .

 

ساداتی نژاد تصریح کرد: درسال گذشته 12 هزار فرم ارزیابی توسط خود اساتید درباره طرح دانش افزایی دریافت کرده ایم که در اغلب گزینه های مورد سوال، بیش از 70 درصد از اساتید از برنامه های کیفی دوره های دانش افزایی رضایت داشته اند .

 

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد رهبری در دانشگاه خاطرنشان کرد: بیشتر دانشگاه ها بعلت تعطیل بودن تابستان، دوره دانش افزایی شان را در این فصل برگزار می کنند اما زمان برگزار این دوره ها تنها منحصر به این فصل نیست و دانشگاه ها می توانند در نیمه دوم سال تحصیلی پ نیز از فرصت روزهای تعطیل و پنجشنبه ها برای برگزاری این دوره ها استفاده کنند .

 

وی در ادامه عنوان داشت: مانندبسیاری از دوره های بازآموزی که در دانشگاه ها رایج است اساتید می توانند در مدت یک ماه برای 4 هفته فقط در روزهای پنجشنبه در این دوره های دانش افزایی متناسب با برنامه ریزی دانشگاه شان شرکت کنند .

 

ساداتی نژاد بیان داشت: از جمله اقداماتی که در سال 93 در کنار دیگر برنامه ها در دستور کار داریم استفاده از فضای مجازی برای بهره بیشتر استادان پیرامون موضوعات 5 گانه طرح دانش افزایی است که براین اساس مجموعه ای ازسخنرانی ها که توسط بهترین و مطرح ترین استادان کشور ضبط شده روی سایت آموزش‌های الکترونیکی نهاد در دسترس قرار می گیرد . البته استفاده از این برنامه به معنای جایگزینی دوره های حضوری نیست و فقط به عنوان یک مکمل برای علاقمندان مورد استفاده قرار می گیرد .

 

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از اساتید در طرح دانش افزایی در سال های گذشته شرکت کرده اند امسال سرفصل های سطح 2 برای دانشگاه هایی که متقاضی اجرای دوره در سطح 2 هستند آماده شده است و دانشگاه های متقاضی می توانند سطح دوم دوره را برای استادان خود برگزار کنند . 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------