جزئیات ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

اخبار دانشگاه - جزئیات ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات ششمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور گفت: این المپیاد شهریورماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

دکتر سلیمان احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این دوره از المپیاد در روزهای 22 تا 27 شهریورماه 93 در مشهد برگزار خواهد شد و پس از مسابقات درون دانشگاهی از هر دانشگاه علوم پزشکی در هر حیطه 3 نفر به المپیاد کشوری راه می یابد.

 

وی افزود: ششمین دوره المپیاد شامل چهار حیطه اصلی است. حیطه استدلال بالینی مخصوص دانشجویان پزشکی است و امسال به به موضوع روش های جدید آموزش بالینی می پردازد. همانطور که می دانید دانشجویان پزشکی در زمان یک تشخیص باید بتوانند به طور مناسب استدلال کنند که درمان مناسب برای بیمار چیست از این رو یادگیری این روش ها می تواند به آموزش هرچه بهتر دانشجویان پزشکی کمک کند.

 

احمدی اظهار داشت: حیطه دیگری که در این دوره وجود دارد مدیریت نظام سلامت است که در ششمین دوره به موضوع پوشش همگانی خدمات سلامت و بیمه می پردازد. حیطه دیگر تفکر علمی در علوم پایه است که به موضوع ژن درمانی اختصاص دارد . دانشجویان در این حیطه ها به صورت انفرادی و گروهی در دو بخش عملی و نظری به سئوالات پاسخ می دهند.

 

وی یادآور شد: بخش هنر در آموزش پزشکی نیز بخش نوآورانه این دوره است که دانشجویان علوم پزشکی می توانند به حوزه شبیه سازی، بازی های رایانه ای و هوش مصنوعی وارد شوند و سعی داریم که دانشجویان در این حوزه نرم افزارهای تولیدی خود را به تجاری سازی برسانند.

 

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: آزمون های گروهی سه تم اصلی حل مسئله، ارتقاء تفکر انتقادی و کار تیمی را دنبال می کنند تا بتوانند با تصمیم سازی و تصمیم گیری درست بر روی موارد پیچیده بهترین عملکرد را داشته باشند.

 

وی از بکارگیری حوزه بزرگی از اساتید علوم پزشکی در المپیاد علمی خبر داد و گفت: روش های آموزشی و استدلالی بالینی در آموزش علوم پزشکی وارد می شود و دانشگاه های کوچک نیز با جدیدترین روش ها آشنا می شوند.

 

احمدی همچنین به موافقت بنیاد ملی نخبگان با معرفی برگزیدگان این المپیاد به عنوان اعضای بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و گفت: المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در بنیاد ملی نخبگان شناسنامه دار شده است و ما در انتظار برگزاری جلسه هیات امنای بنیاد هستیم که برگزیدگان آزمون های و المپیاد علوم پزشکی را نیز مانند دیگر برگزیدگان به زیر پوشش بنیاد ببرند.

اخبار دانشگاه - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------